Gitta på Hagen ...

... i Smolmark var vi också hos på konstrundan. Det blir ju nära Kerstin. Gitta gör fina fusade (heter så?) glasfigurer av handblåst gammalt glas som hon tagit vid efter sin pappa, glasmästaren. Det vore omöjligt annars idag att använda sånt glas till glasföremål, eftersom det är så dyrt. Det finns nu en bröllopsserie.






Det här är fusat glas med färg och föremål i. En del är gjorda så att man kan ha värmeljus eller lampa bakom.


Sen finns det förstås en massa änglar också i olika utförande och storlekar. Jag köpte en för att ha att ge bort.



Vi är ju ofta med på konstrundorna. Den här gången väljer jag att visa bilder från besöket hos Gitta, tror inte att jag gjort det förut. Vi var också hos bildhuggare Leif på Noretjärn, Clarornas vid Claras torg, Gerds keramik. Där finns också mycket sevärt, men jag har tidigare visat många bilder från besök hos dem så nu väljer jag att bara nämna dem så här. Lite rättvist får det vara, jag hinner inte berätta om alla varje gång.

Kommentarer
Postat av: Mia

Läckra saker du visar från Gitta på Hagen. Har aldrig hört fusat glas... Hur gör man när man fusar?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback