VAL ...

... är det idag söndag. Det är val till kommun, landsting och riksdag. Man kan följa valet på en sida som heter www.val.se. Där finns hela tiden statistiken varefter den inrapporteras efter att vallokalerna har stängt klockan 20.00. Det är rätt spännande. Nu, söndag förmiddag, kan man redan se hur många som har förtidsröstat.  I Årjängs kommun har 2639 har förtidsröstat det här valet, mot 2416 förra valet 2006.  Jag ska rösta i vallokalen här i Sillerud, sockenstugan. Det känns lite högtidligt att göra så, på "rätt" dag. 7899 personer  röstberättigade finns i Årjängs kommun till kommunvalet. 6864 personer är röstberättigade till riksdagsvalet.

 





Kommentarer
Postat av: Ailas

Ska också masa mig iväg till vallokalen. Brukar göra det tillsammans med son och sonhustru... då de bor i närheten.



Måste bara bestämma mig först. :)

Postat av: Herta

Ja här har vi också röstat. En härlig dag och förmodligen kan det också bli en spännande kväll.

2010-09-19 @ 17:03:50
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Suss

Jag har förtidsröstat, jag har tillbringat hela dagen i svampskogen, med kaffe- och svampkorg. En fantastisk dag som kommer på bloggen framöver.

Snart dags för soffan med valvaka och svamprensning, typiskt kvinnor att handarbeta (fnittrar) framför TV.n

2010-09-19 @ 18:55:19
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Mia

Nu är valet historia, nästan... det finns fortfarande oklarheter. Jag tog mig också till vallokalen, det är högtidigt och något jag gärna gör om jag befinner mig på hemmaplan. Om jag minns rätt så har jag endast förhandsröstat en enda gång i mitt liv!

2010-09-25 @ 10:51:21
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback