Snörvlar ....

... gör jag nu på ett oroväckande sätt. Ett ovanligt aggressivt virus har däckat många elever och ett antal lärare på min skola redan, med feber och snuva. Halsen har känts som ett rivjärn hela veckan och nu börjar jag bli förkyld också.  Risk att det attackerar ordentligt  under helgen när stressen går ner. Lagom mycket stress håller virus på avstånd.

Vore tråkigt att bli liggande nu, det är så kul att börja jobba igen, träffa kollegor och elever, gamla och nya. Mitt jobb som speciallärare är ett detektivjobb egentligen och jag gillar det. Det handlar mycket om att leta fram elevers möjligheter och framkomliga vägar, himla spännande är det att pröva sig fram till vad som funkar, utan prestige och förutfattade meningar. Ibland ligger lösningar där man minst anar.

Nej, jag vill verkligen inte bli liggande, jag vill jobba.

Kommentarer
Postat av: Ailas

Det är samma här i stan. Sjuknärvaron har ökat oroväckande och vissa har blivit golvade, dvs hamnat riktigt mellan lakanen!



Jag håller så klart tummarna att du orkar hålla dig på benen, men å andra sidan kanske du behöver vila dig i form? Risken finns annars att man sliter ut både rösten och orken.



Krya på dig! Kram

Postat av: anne

Med ett sådant jobb förstår jag att man inte vill bli liggandes hemma!

2010-09-05 @ 20:26:40
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Trist att förkylningar och influensor börjar härja redan....

hur ska det då bli i vinter...

Håller tummarna för att du inte råkar ut för detta virus.

Det är aldrig roligt att bli sjuk,

men kan tänka mig speciellt inte nu när skolan börjat och du ser fram emot att jobba och träffa alla igen.

Håller tummarna...

kram

2010-09-05 @ 21:48:19
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Pröva ett echinaceapreparat, ex. Echinagard eller Echinaforce, det fungerar faktiskt.

2010-09-05 @ 23:29:03
Postat av: Inga M

Alla: Det fortsätter med snuvan och nu kommer hostan också. Men jag pillrar i mig lite Magnecyl och jobbar, det är så tråkigt att ligga hemma.

2010-09-06 @ 23:41:27
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback