Skatter och regnbågar


Häromdagen när jag var ute och gick med Oskar så blev det plötsligt en fantastiskt regnbåge på himlen. Jag tänkte förstås först på Ingrid som jag vet har ett speciellt förhållande till regnbågar och som säkert hade tolkat den som en hälsning från en kär närstående.

Men jag slogs av när jag såg den här vyn av himlafenomenet att visst ligger det något i att man hittar en skatt där regnbågen går ner. Jag hittade ju min skatt här, på Liane i Sillerud. Och det mesta var en slump. Eller inte? Vad vet jag om det som styr våra liv.  I alla fall fanns just här den person som jag skulle komma att dela en stor del av mitt liv med och så en jättesnäll svärmor. Det är ju dyrbara skatter.



Sen gick den andra delen ner över Prästgården.




Och på hemvägen var det det här scenariot. Helt fantastiskt och det varade bara några minuter medan den nedåtgående solen belyste molnen från undersidan, innan den gick ner. Här syns siluetten av Liane.


Det är fint att bo här tycker jag. Jag är tacksam att jag hamnade just här.




Kommentarer
Postat av: Suss

Jag tror det är ett omen med regnbågen - den ena sidan till Liane, där du har ditt livs kärlek och den andra till prästgården. Nu ska du se att det blir bröllop, gubben är snart på friarstråt!!!!!:-)

Postat av: Mia

Så vackra bilder och så fint du skriver om din livskamrat. Tur du hade kameran med dig.

2010-09-27 @ 06:10:43
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Selma

Klart det finns en skatt i slutet av regnbågen.

2010-09-27 @ 07:40:21
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: ingrid

Regnbågen är lite spännande för många, du har rätt i att den betyder något extra för mig, men det kan vara olika Elin tex blir ledsen då hon ser den. Väcker andra känslor hos henne. Men oavsett vad så är det vackert!!!Hoppas Suss har rätt!!!!!!

2010-09-27 @ 08:45:06
Postat av: Inga M

Suss: Nja jag tror inte det blir nåt bröllop



Mia: Det var bara en kort stund så jag prisar detta med telefon och kamera i ett.



Selma: Tydligen.



Ingrid: Jag förstår att det är laddat hos Er.

2010-09-29 @ 23:19:47
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Trolda

Åh så vackra bilder! Ibland hänför verkligen Naturen och man inser vad lycklig man är som bor just där, eller vistast just på rätt plats i rätt tid. Regnbågar väcker alltid lite speciella känslor och tankar tycker jag!



Trolda - önskar dig en fin helg! =D

2010-10-01 @ 09:35:23
URL: http://trolda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback