Agenda

Äldste sonen ringde idag. De kommer hem i början på november istället för nu under marknadshelgen. Men nu blir det ett annat gäng. Det som man i Norge skulle kalla "Gutta på tur" eller nåt sånt. Alltså ett killgäng. Kanske inte blir så mycket svampplockning då, mer jakt, varmbad, lerduveskjutning, tja och en del annat.

Vädret har blivit riktig höst nu, med regn och blåst och rusk. Känns ändå lite bra när årstiderna uppför sig som dom ska. Det är tryggt. Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder säger alltid vi beskäftiga skolfröknar, byltar på oss och travar iväg ut på den dagliga rastvakten.  Ha ha....

Det ny-gamla jobbet som speciallärare börjar falla på plats nu, lite i taget. Och det är också väldigt roligt, med nya barn och nya arbetskamrater. Jag får ju behålla kontakten med gamla kollegor också, det är bra.

Hinner inte riktigt med att läsa och kommentera andra bloggar just nu, men jag kommer igen.

Kommentarer
Postat av: TT

Låter som en helg jag skulle vilja ha! :o)



Jag söker egentligen inget nytt jobb konkret för jag trivs här som placeringsassistent.

Jobbade ju på badhus innan med obekväma arbetstider.

Men det är så att kommunen håller på att helt omstrukturera vårt jobb så om vi får behålla våra sysslor vet vi inte, och får vi det måste vi nog söka om våra jobb. Då kan det vara bra att vara garderad.

Postat av: Suss

Jag har alltid tyckt illa om det där uttrycket om kläderna. Det spelar ingen roll hur mycket jag byltar på mig så fryser jag. Jag tror det handlar om attityd från min sida, omedveten så klart, eller i alla fall nästan. Jag vill helt enkelt inte gå ut när det är kallt!

2010-09-15 @ 21:24:11
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Mia

hmmm.... september och oktober brukar ofta kunna vara riktigt läckra höstmånader med hög luft och läckra färger.

2010-09-20 @ 20:50:34
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback