Vardagsliv ...

... är det åter idag lördag.

Jaktgästerna har åkt, vi kommer att ses igen, eventuellt i januari för fågeljakt och / eller nyårsfirande. Jag hann med att putsa i alla fall två stora dubbelfönster, var på väg att attackera det tredje också men då hann solen dit före mig. Vet inte varför jag inte kan putsa fönster i solsken, det funkar inte.

I kväll hade vi gäster här; A och A i Svensbyn och dotter M. Det blev en enkel men långvarig meny; kålsoppa med nystekta älgköttbullar + knaperstekta baconbitar att ha i soppan. Jag lägger heller detta bredvid än har i soppan, de behåller smaken bättre då. Om tillbehären får ligga för länge i soppan så blir de urkokta o smaklösa. Sen blev det goda ostar + kex + fikonmarmelad (igen! Här fastnar vi i samma spår!). Därefter ris a la Malta med saftsås och till sist kaffe och god kladdkaka som A bakat o som jag kan äta. Inte så märkvärdig mat, men länge. Sen försökte jag steka bacon lindade runt dadlar som Katrine tipsat om men de bara snodde av sig så jag gav upp. Får fråga hur hon gör.

I morgon får jag älgkött. Undrar om frysarna räcker till?

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag skulle gärna köpa, men litet väl lång leveransväg.

Postat av: Ailas

Kålsoppa som bjudmat får man nog inte så ofta... Men, varför inte, egentligen. Om nu magen tål den.



Var själv på middag igår, plus familjespel... Riktigt trevligt. Idag blir det konsertbesök, med en av favoritsymfonierna. Sämre kunde det vara!

2010-10-17 @ 12:17:07
URL: http://ailas.svenskablogg.se
Postat av: Marie

Jag blir ju hungrig, jag får nog ta en sväng förbi Värmland i eftermiddag! :-)))

2010-10-17 @ 13:28:26
URL: http://www.mariee.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback