Skönhet med hjälp av kniv ...

...  har Johanna Ewald St Michaels gjort en film om.

Johanna växte upp här i Sillerud, redan då en energisk, sportintresserad, hästtokig, tävlingsinriktiad och vacker tjej med hög integritet. Fast hon brydde sig inte om kläder på den tiden, det hängde lite hur som helst runt den smala lilla kroppen. Jag minns att hon satt gärna i mitt knä och lyssnade på sagoläsning och nu berättar hon alltså egna sagor, fast sannsagor som berör, sagor om det hon är intresserad av, kvinnors villkor och  travsport exempelvis. Hon har också gjort en uppmärksammad film om livets slut.

Filmen om Dina beskriver enlig förhandsreklamen en kvinna, Dina, som stjäl för att få råd med skönhetsingrepp, alltså lite dyrbarare saker än den där hakvibratorn som jag visade för några inlägg sedan.  Dina var en vän och agent till Johanna från hennes tid som modell och skådespelerska.

Filmen sänds ikväll, tisdag, på Svt 1, 20.40 tror jag. Jag ska se den, absolut.  Annars kan man se filmen på video under länken här ovan.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Tack för påminnelsen! Har ju gemensamma bekanta med Johanna och ämnet är intressant. En välsignelse att man kan se på TV i datorn, TV:n står i klädkammaren och jag kan inte begripa var sladdarna är nedpackade!

Postat av: Trolda

Hade nog föredragit "hakvibratorn" framför kniven isåfall...;-)



Trolda - godkväll! =D

2010-10-07 @ 18:23:54
URL: http://trolda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback