Klädhängaren ..

... som jag hittade i Eksjö kallas "bruksdjävulen", narren eller gycklaren. Jag köpte två ex av den på Nacka Byggnadsvård som sålde den då. De kostade ungefär 700 kr st. Det verkar som om den utgått ur sortimentet. Man kan söka den på Norra Hammarsbruk.      Här finns en lista på deras återförsäljare. Den är en kultfigur som dyker upp här och där har jag förstått. Ursprungsfiguren är väldigt dyr om man ens får tag på någon; så där 4- 5000 SEK, men nytillverkade kopior är alltså billigare, som den jag köpte.

Om man söker i Google på något av orden ovan + klädhängare så dyker det upp ett antal svar på nätet. Jag skriver om detta med anledning av en fråga i en kommentar på det gamla Eksjöinlägget, det är Stefan som frågar. Lycka till Stefan!


Kommentarer
Postat av: Herta

Aldrig sett detta.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback