Världens bästa jobb ...

... har jag och en trevlig arbetsplats med jättebra kollegor. Det är roligt att åka dit varje morgon, även idag tisdag. Gubben förstår inget av det. Fast det är inte så konstigt. Jag pratar aldrig jobb här hemma, vare sig gott eller ont. Barnen är det allra roligaste på jobbet och om dem kan jag som lärare aldrig prata med en utomstående så jag har hållit en tydlig gräns där mellan arbete och fritid. I början, för många år sedan, kändes det lite konstigt att inte berätta om sånt man varit med om under arbetsdagen, men det blev snabbt en vana. Det finns så mycket annat att prata om. Men jag är ofta tacksam att jag valde rätt jobb och att jag stannat vid det även om det har varierats över tid med olika innehåll. 

Kommentarer
Postat av: Ailas

Lärarjobbet är på många sätt världens bästa just, eller rättare sagt hade varit det, om inte klåfingriga kommunpolitiker hade förstört det. Jag var emot kommmunaliseringen från start och det har visat sig att min oro var befogad.



Bilden på Jazz i förra inlägget är jättefin. Förstår att ni älskar honom!



Trevlig tisdag!

Postat av: Ragnvi

Morning! Idag beundrar jag alla som orkar vara lärare!

Min Ditte är mest tax men hon har lite annat i sig också, fniss! Amerikansk cockerspaniel tror jag...

Kramen!

Ragnvi



PS. Dina hundar är finfina!

2010-11-24 @ 05:51:58
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Man tillbringar så stor del av dagen på jobbet och det är underbart när man trivs.

Jag trivdes också så bra på det jobb jag hade förut i 24 år, och det var med stor saknad jag lämnade det.

2010-11-24 @ 14:37:07
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Mia

Härligt att höra att du fortfarande stortrivs med ditt jobb. Jag har bytt yrke några gånger, vet inte om jag skulle trivts med att ha samma arbete hela yrkeslivet...

2010-11-27 @ 19:09:39
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback