Thailykta


Herta frågade hur en thailykta ser ut och ville ha en bild. Här kommer en bild. Jag har hämtar den från May o Kjells blogg (
http://mayflodstrom.blogg.se/2010/november/   ) Hoppas det var ok. Den de har skickat upp var väldigt stor. Men de som jag har skaffat är så där någon knapp halvmeter tror jag. Anne funderade över var man får tag på dem.  Min ICA-handlare, ICA Sillerud har dem och han tar hem från sin fyrverkerileverantör.  De lär alltså ska  stiga 300 meter innan de slocknar och faller ner. Ailas grunnade på vart resterna tar vägen. Antagligen kan man se dem och hämta upp. Det är  ju som  en vit påse (med ett ljus under för att få till den varmluft som ska lyfta ekipaget), den borde synas.

Kommentarer
Postat av: Sickan

Du kan köpa större Tailandslyktor över inernett.Dom går längre än 300meter och brinner längre än ögat ser.

2010-12-27 @ 23:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback