May`s blogg igång!

Nu har jag fördärvat en till! Jag menar jag har hjälpt en person till till att börja blogga. Leontina var den första för ett par år sedan. Hon har idag en jättefin blogg med mycket bilder och roliga resereportage.

Nu börjar May i Signebyn blogga från deras vistelse i Thailand. Kolla länken här nedan.

http://mayflodstrom.blogg.se/2010/november/
´
Thailand är vackert och vänligt om jag förstått saken rätt. Och förhållandevis billigt att leva i. En kollega till mig for också iväg nu till sitt hus där för att stanna några veckor. Det är nåt slags folkvandring dit så här i värsta höstmörkret.

Men det är inget för mig med min ormfobi. Man bygger alltså  murar runt stadsdelar / byar för att hålla ormarna ute. De är aktiva på nätterna och man kan se dem överkörda på vägarna på morgnarna. Gamla hus byggdes med höga trösklar för att hejda reptilerna eller också på pelare. På varje läkarstation finns ett antal bilder uppsatt på olika ormarter så att man snabbt kan välja rätt serum när den ormbitne kommer in för vård.
Detta har berättats för mig av garvade Thailandsresernärer. Jag bara ryser!   Men May`s (och Kjell`s ) blogg kommer jag att följa förstås. Nu kan man se bilder från ljusfest. Det vore roligt att kunna skicka iväg såna där lyktor upp i luften här också, minst lika fint som fyrverkeri på exempelvis nyårsafton.

Kommentarer
Postat av: anne

Bevare mig väl! Då räcker Sörmland (och de få ormar jag stöter på med ett par års mellanrum) gott och väl!



Jag ska kika in på Mays blogg.



Maken och jag pratade om dessa papperslyktor som man låter segla upp mot himlen i vissa asiatiska länder. Jag ville göra det, men en litet mer brandsäkerhetsmedveten maken fick mig att avstå...

Postat av: Suss

Tack för tipset, det ska bli roligt att läsa lite om Thailand.

Tack också för berömmet över min blogg som du initialt är helt ansvarig för.

Lyktorna, var har jag dem? Minns du att jag bloggade om det för ganska längesen, sådana där som man släpper upp istället för raketer, med ett ljus i.

2010-11-24 @ 15:29:05
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Lena

Thailand! Jämfört med Värmland? Valet är lätt, Värmland är bäst.

2010-11-24 @ 20:25:41
Postat av: Gunvor

Ja hu då! Men apostroferna då? - jag ryser!

2010-11-24 @ 22:43:42
Postat av: Ailas

Thailand är inget för mig heller, eftersom jag ogillar regimen där och självklart ogillar jag dessutom både ormar eller maneter också. Däremot är jag förtjust i thaimat, men sådan kan jag äta här hemma.



Lyktorna har jag inget begär efter alls.



2010-11-24 @ 22:59:04
URL: http://ailas.svenskablogg.se
Postat av: Inga M

Alla: Apostroferna - ha ha.. dem bjuder vi på! Gratisskrivning / gratisläsning kan inte begära skönskrift! Perfekt skrivning gör jag bara mot ersättning i form av klingande mynt! Här är det noll korrektur.



Såg faktiskt ett tv-program om regimen i Thailand igår kväll onsdag. Det var inte upplyftande. I praktiken tror jag inte att det berör annat än huvudstaden och def inte turistområdena om jag förstår våra thailandsresande vänner. Men ideologiskt kan man ha sina dubier förstås.



2010-11-25 @ 07:51:19
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback