Lördagens festmiddag.


Start med dip av mandelpotatisspån och god sås.


Förrätt var en lokal soppa, torkat kött, rom på bröd och potatis.


Huvudrätten var röding med majrova och kåldolme med fyllning. Något av det bästa jag har ätit i hela mitt liv, kommer att minnas den här maten till jag blir 100 år.


De som istället valde dovhjortkalv var också lyriska!


Desserten var citronpaj med ett par goda smaker till.

Och vinerna var framtagna i samtal med husets sommelier (stavning?).


Många glas blev det, men inte så mycket i varje.


Efter maten beställde vi slentrianmässigt espresso, men si det här stället serverar inte det för det gör ju alla andra. Man serverar istället ett alldeles unikt kaffe som tar en god stund att brygga i ett speciellt filter och det görs på bordet, lite i taget. Kaffet smakade suveränt, lite syrligt och smakrikt.


Här sliter servitören med kaffet medan Malin och Kristian R  skrattar, ävenså Mattias, halva han.


Risako T, Carin H o Markus K.

Jag är himla glad åt att vi kunde samlas så här och ha en trevlig kväll tillsammans. Tänkte också på att det är roligt att kunna sitta ett större sällskap vid ett runt bord, då kan alla prata med alla och man ser varandra på ett annat sätt än vid långt bord.

Kommentarer
Postat av: TT

Men himmel så mycket gott!

Tur jag har lunch nu men min spartanska matlåda ter sej lite blek nu... ;o)

Postat av: Trolda

Visst är det härligt med umgänge "runt runda bordet!" ;-) Ser gott ut, både det på tallrikarna o det i glasen ;-)



Trolda - kramar! :)

2010-11-29 @ 18:21:22
URL: http://trolda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback