Jytte Guteland SSU-ordföranden ...

... imponerar när jag nu läser rätt mycket kommentarer runt (s)-krisen. Hon verkar vara en oerhört skärpt tjej, intelligent, om man nu får använda ett sånt ord. När hon uttalar sig i teve så kan man också konstatera att hon går fram i rutan, eller hur man brukar uttrycka det. En del människor passar liksom i teve, de ser trovärdiga och lugna ut. Fredrik Reinfeldt är ju en sån. Han orubbligt vänliga ansiktstuttryck ser bra ut i teve men kan bli lite maskartat i verkligheten. Jytte är alltså en mediaperson med vänligt stål i blicken och hon ger ett stabilt intryck, hon utstrålar självförtroende. Jag misstänker att om man väljer henne till partiordförande så skulle det rasa in massor av nya väljare till partiet, unga som väntat på sin kandidat. Och väljare som hoppas på en förändring i politiken. Jag inser samtidigt att Mona S aldrig gett intryck av att vara smart, men å andra sidan är inte smartness någon förutsättning för att bli en framgångsrik politiker. I politik krävs mer av social kompetens och förmåga att driva igenom sin vilja.

Eftersom (s) inte är mitt parti så hoppas jag alltså att man inte väljer Jytte  utan hellre den grötmyndige Baylan. Han skulle effektivt skrämma bort anhängare av partiet. ;-)). Han skulle kunna bli en effektiv valarbetare för Alliansen.

Kommentarer
Postat av: Herta

Varför inte välje Nudde eller Östis. DÅ har vi Alliansen ett tag till.

Postat av: Selma

Ibbe är trevlig och bra (jag har träffat honom ett antal gånger) men du har rätt i det att han låter för rekorderlig på något vis.

2010-11-16 @ 18:48:14
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Inga Magnusson

Herta: Ja, det är också ett alternativ, håller med. De går inte heller hem i stugorna.



Selma: Jag är inte Ibbe med honom, men jag antar att det är Ibrahim Baylan Du menar. Han är säkert trevlig, men alldeles typisk medelålders manlig, som Du säger, rekorderlig sosse. Går nog inte heller hem i stugorna, men antar jag, är populär inom partiet.

2010-11-16 @ 19:56:33
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback