Just den ringen...

... Dianas,  verkar lite lätt absurd att använda i den engelska prinsförlovningen;. Det finns ju så mycken tragik i den  historien. Spontant tänker man att varje kvinna skulle vilja ha sin egen. exklusiva förlovningsring. Second hand / recycling i all ära, men  där någonstans går gränsen.  Fast det kanske var prinsens käraste ägodel och han ville ge den till den han älskar mest, ja, eller nåt sånt. Undrar om han kommer att gifta sig med hjälp av mammans vigselring också? Bröllop brukar väl komma snabbt efter förlovningar i kungliga sammanhang.  (Medan en del vanliga värmlänningar tror på långa förlovningar, så där en 35 år! Suck!). 

Kommentarer
Postat av: anne

Ja.



Det där var min första spontanreaktion också, men Diana var hela folkets prinsessa som väl snudd på har helgonstatus i vissa sammanhang, så kanske vill William/hon-vad-hon-nu-heter ha litet av Dianas glamorösa sken och image omkring sig?

Postat av: TT

Jag tror att han helt enkelt ser den som ett minne av sin mamma...

2010-11-17 @ 12:45:00
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Suss

Uppenbarligen är jag inte tillräckligt mycket anglofil för att hålla reda på vad de kungliga sysslar med.

Tack och lov var jag utan ringar när jag var en ärbar kvinna, så det där problemet slapp jag - att ärva någon avliden moders ring alltså.

2010-11-17 @ 19:34:58
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback