Idol idag fredag 19 november

Jay och  Minna är bara fantastiska! De måste gå vidare, vilka röster, vilken scenframställning, absolut närvaro, äger publiken!

 Nu är det från Karlstad och jag har ett antal av mina elever på plats i Löfbergs Lila Arena. Jag kollar efter dem, fast bland 8000 i publiken  är det inte så lätt. Vi har precis pratat med barnbarnet Moses som har Olle som favorit, Olles  Elton John -låt  "Your song" - version var helt ok. "Your song" är en gammal favorit för mig. jag har den förstås i org. version både på LP och på cd.  Barnbarnet har koll på musiken, en far som spelar och farföräldrar som båda  är musikaliskt begåvade så hans omdöme får man räkna med.  Musik har nog alltid haft en plats i hans liv.

Kommentarer
Postat av: anne

Jag håller på Jay. Han borde ha en gräddfil till finalen som han ska vinna! :)

Postat av: TT

Jag hade gärna varit där!

Jag gillar Jay, hans röst visade hur stor spännvidd den har ikväll och jag är nöjd över att svenska folket inte dissade honom i och med droger.

2010-11-20 @ 00:31:19
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Trolda

Jag gillar också Jay allra bäst - och igår var han helt suverän! =D



Ja, sinnena känns väldigt öppna och jag är extra känslig för allt tycker jag...så visst tillåter jag mig att leva i min "egna lilla värld" emellanåt och just som du föreslog, blundar för tråkigheter! och han DOFTAR ju så gudomligt gott...;-) SNÖ här idag igen, snart drar vi fram pulkorna...;-)



Trolda - kramar! =D

2010-11-20 @ 09:18:03
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Lotten

Jag var imponerad av Minnas version av Always on my mind. Blir alltid kritisk när de ska sjunga en favoritlåt men hon klarade det bra. Jay sjunger ju fantastiskt, ja bäst, men jag är kluven till att Tv4 inte diskar honom. I "Idol"-konceptet ingår ett ansvar för ungdomar också, och jag har svårt att se att Tv4as sätt att överse med att han tagit droger är förenligt med det. Även om han som person givetvis ska få proffsstöd.

2010-11-20 @ 10:51:07
URL: http://blottenblogg.blogsome.com
Postat av: Inga M

Alla: Jag skrev först att det spelade inte så stor roll att Jay tog droger, men det gör det förstås. Åtminstone om han vill vara en Idol. Om man kollar runt på tidningarnas omröstningar så verkar det som om Jay leder klart framför de andra. Det verkar dessutom som om de flesta tycker som jag, att Andreas skulle ha fått vara kvar och den andra tjejen, inte Minnah skulle ha åkt ut.

2010-11-20 @ 11:51:50
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback