Blå skålen ...

... som jag fyndade på loppis i Eksjö för ett par år sedan kan man ha vatten och ljus i också. De flyter omkring. Skålen är en favorit och den kostade bara 20 -SEK.




Men jag undrar varför ljusen tenderar att vilja lägga sig på rad. Kan ljus egentligen vara flockdjur, fast vi inte har fattat det ännu? Eller handlar det om något slags kemiskt, fysiskt fenomen som jag missade i skolan. Jag missade massor på just de lektionerna eftersom min hjärna inte är gjord för det kunskapsområdet. Korkad alltså på ren svenska! Jag gjorde experimenten och så skrev jag lydigt  krumelurer på papper utan att koppla ihop praktik och teori med varandra. Ljusen vill i alla fall vara nära varandra.

Kommentarer
Postat av: Suss

Fatet är helt UNDERBART, min bästa blå färg. Jag undrar om inte kärestan har ett liknande i något skåp, detta ska utredas. Vet inget om ljusen - lika korkad eller som jag föredrar det, lika klok, men inte på de områden som ansågs viktiga just då.

Postat av: Ailas

Det sas ingenting om ljusen på mina lektioner heller! Ändå fick jag lära mig det mesta utantill inför proven, eftersom det inte fanns den minsta koppling mellan förståelse och inlärning på dessa lektioner. Men bra betyg fick jag! Vilket slöseri med mänsliga resurser.



Mycket snyggt, oavsett hur ljusen flyter!

2010-11-15 @ 18:52:19
URL: http://ailas.svenskablogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback