Amanda Erikssons "Prinsessor"

... är egentligen en lättläst barnbok, men jag skrattade hejdlöst när jag läste den idag efter tips från kollega K.L.!  Hon fattade genast att jag skulle gilla den, vi har nog samma slags humor. Här fanns prinsessor av olika slag med och jag kände igen mig i en del av dem ;-)) Det är en bok man måste läsa, i alla åldrar.








Sen diskuterar vi ibland bristen på barnböcker om traktorer och bilar och maskiner. Det är en bristvara. Böcker är oftare stadsorienterade, miljövänliga, sportiga  och tjejiga.  Barn som är intresserade av motor har inget att hämta i litteraturen, inte så konstigt om en del av dem läser alldeles för lite.

Kommentarer
Postat av: Suss

Den ska jag absolut köpa, jag som alltid sa att jag skulle bli konståkningsprinsessa när jag var liten. Var det så att jag inte lärde mig backa hade jag en reservutgång. Då skulle jag bli en vanlig prinsessa. Du vet ju hur det gick!

Postat av: Inga Magnusson

Inga: Undrar om inte alla flickor har något slags prinsessdrömmar i livet. Jag har ju jobbat mycket med de yngsta grundskolebarnen och det finns alltid ett gäng små "rosa prinsessor" i varje klass.

2010-11-19 @ 06:50:21
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Trolda

hahaha...vilken härlig bok! Jag riktigt längtar tills VI kan öppna de första böckerna tillsammans, jag och lille Linus! MYSIGT med sagoläsning! =D



Trolda - önskar en fin helg!

2010-11-19 @ 13:51:00
URL: http://trolda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback