Älg ...

... blir det nog i kväll i alla fall. Nu har jag velat mellan ett recept på fläskfilé från K på jobbet och vilt. Men jag kombinerar, gör älg inspirerat av det andra receptet. Måste testa och lingon ska vara med, det köpte jag igår i Karlstad på Bergvik. Och ugnsrostade grönsaker, det är roligt just nu. Det vill gå i perioder det här med mat, man snöar inne på något och så varieras det  en tid.  Goda vänner från Snarkil kommer och det ser jag fram emot, vi har känt varandra såååå länge. Det är ovärderligt med såna vänner.

Uppdaterat: Det blev älg med kokt potatis, ugnsrostade grönsaker, men inte samma som förut, rödbetor, sockerärtor, morötter, vitkål med riven muskot, svamp. Lingonen fick vara bredvid såsen och så kunde man själv strö över.


Äntligen lyckades jag få till något med den svarta duken. Det funkade. Tallrikarna är också svarta fast de ser guldbruna ut här.




Och Oskar ockuperade R hela kvällen, låg på hans fötter och pep. Antingen var han förälskad i R eller också löper tiken hemma hos dem.


När jag rostar grönsaker i ugnen så lägger jag rödbetorna i folie så de inte ska förga resten, om inte så får allt samma röda nyans, inte så aptitligt kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback