Von Echstedtska gården ...


... var vi på igår söndag. Det är en del av Värmlands museum. Själva gården består av flera byggnader och huvudbyggnaden är autentiskt 1700-tal med tidstypisk inredning. En byggnad bredvid används som utställningslokal.

Igår var vernissage för en ny utställning med två konstnärer, "Fåfängt och förgängligt" tror jag den heter. Den var överraskande intressant. Där fanns glastavlor (akryl?) som jag inte begrep hur man kunde göra. Jag skulle gärna äga en men de var för dyra för mig. Det var också bruksföremål av glas med vågade former. Dessutom hattar / klädestillbehör i gränslandet mellan mode och konst.



Den här gården ligger nära Kila, en bit från Säffle och det är skyltat från E18, åtminstone från Årjängshållet.




Sen avslutade vi turen med mat, vackert vid Vänerns strand, Hamncompagniet i Åmål.


Kommentarer
Postat av: Ailas

Lät som en intressant utställning. Synd bara att det ska vara så låååångt till Värmland!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback