Munk blir gubben ...

.... nog aldrig. Det här är det närmaste han kommer: raggmunk. (Undrar hur någon kunde hitta på ett sånt ord som beteckning på en maträtt??? Vadå munk? Vadå ragg? Fast munk är förstås en annan beteckning på pannkaka och ragg kan komma av riva)  Jag hittade den här burken hos Richard på affären, Ica Sillerud. Och det är vansinnigt gott att steka raggmunk av  smeten som verkligen innehåller riven potatis. Så vitt jag kan se är den dessutom glutenfri. Passar utmärkt till antingen bacon eller stekt fläsk och hemkokt lingonsylt. Vi har  ätit två dagar i rad nu. Smakar mycket bättre än den  torkade påsvarianten vi testade förut. Den här burken rekommenderas!


Kommentarer
Postat av: Selma

Men vad har det tagit i stället för mjölet som väl ska vara i smeten? Raggmunk är gott!

Postat av: Inger Maryissa

Tack för tipset....det ska jag kolla efter nästa gång jag är på ICA.

helt perfekt för ett ensamhushåll som mig.

Nu blir jag hungrig ! :-)

inte bra så här sent på kvällen ;-)

2010-05-26 @ 22:33:37
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Hejsan det är jag igen.

Jag har testat dessa raggmunkar och det blev verkligen jätte-gott och magen gillade det också

tack för tipset

2010-05-30 @ 15:04:27
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback