Kvalitets-utvärderings-plane-helvetet...

... har drabbat oss lärare idag onsdag  på vår skola. Eleverna  har varit lediga för lärarnas "Kompentensutvecklingsdag". Vi som jobbar på skolan har utvärderat den lilla del av  vår verksamhet som är gemensam, och det  för det vilda. Om man kan säga något om såna här dagar så är det väl att vår galghumor bär oss igenom dem och att vi producerar det vi ska producera enligt önskemål. Väldigt  duktiga och solidariska är vi faktiskt om man tänker efter. Kanske får vi en stjärna i himlen för våra bemödanden. Det lär väl bli den enda belöningen för den här typen av arbetsinsats.

Jag brukar försöka bli sekreterare när vi gör sånt här, väl medveten om att detta med att vilja skriva text på dator är min enda tillgång i de här sammanhangen. Jag är glad om jag kan få koncentrera mig på text- och ordbehandling medan andra sköter tankeverksamheten. Dvs jag kan med gott samvete koppla bort tankemödan och koncentrera mig  på det praktiska handhavandet av förväntad pappersproduktion. Ingen kan säga att jag inte försöker vara en lydig och anständig anställd som inrättar mig utifrån förväntningarna, liksom mina kollegor.

Dagens stora behållning var kollega Maddes besök med liten nyfödd bebis, vilket fick oss alla att bete oss som absolut mentalt störda runt en fyrhjulig vagn. Man får vara glad att den lilla otroligt näpna damen inte vaknade och fick se oss!! Ett antal larviga, ja urfjompiga damer, i omgångar runt en barnvagn!!! Ni skulle bara se och höra oss hur vi går på med bebisar i kollegiet! Inte ett dugg konstigt om en del barn är lite skeptiska till att börja skolan. Det skulle jag också vara om jag sett oss idag ur barnvagnsperspektivet!

Kommentarer
Postat av: Selma

Dessutom kan man som sekreterare vinkla vad som sägs lite.

Postat av: Inger Maryissa

Samma som du så i liknande sammanhang har jag tyckt om att vara sekereterare och skriva ner saker och ting.

viket jag alltid har gillat.

Du berättar också med en så härlig humor och om bebisen i vagnen :-)



Du undrade hos mig om man måste avinstallera gammalt program för att t.ex. installera Telia Säker Surf,

Jo, man måste avinstallera de antivirusprogram man har innan,

för annars blir det problem om man har flera antivirus och brandväggs program på sin dator.

Det vär väl det du menade ?

Ha den bra dag



2010-05-27 @ 12:34:31
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Marie

Hahahah, ja ibland kan jag tänka att det är märkligt att barn till slut beter sig någorlunda normalt...speciellt då med tankte på vilken typ av beteende de får möta i början av sitt lilla liv. ;-D

2010-05-27 @ 15:28:21
URL: http://www.mariee.se
Postat av: Thalina

ja vem blir inte lite larvig när man ser en liten bebis, jag är likadan och då minns jag hur min son var och hur det kändes att hålla honom.kram thalina

2010-05-27 @ 15:56:51
URL: http:// thalina.blogg.se/
Postat av: Ailas

Grattis, du har klarat av helvetet redan. Vi har vårt nästa vecka... långsuck

De där anteckningarna kan se ut hur som helst; det är ändå ingen som läser dem och pärmar - hur fina de än är - kan faktiskt inte läsa!

Planerna engagerar inte särskilt mycket, som du förstår... i st tänker jag på de 160 betyg jag ska sätta om några dagar. Vet vilket arbete jag prioriterar!

2010-05-27 @ 18:27:14
URL: http://ailas.svenskablogg.se
Postat av: Lena

Om Ailas har rätt skulle jag rekommendera att lämna in förra terminens protokoll, utan att ändra datum. Ha, ha! Ni kan väl inte uppfinna hjulet hur många gånger som helst. Blir det ingen backning på det är det helt tydligt att ingen läser "dokumenten". Jag menar inte allvar, leker bara med tanken.

2010-05-27 @ 18:56:44
Postat av: Inga M

Selma: Nja det har jag inte vågat mig på än!



Inger Maryissa: Det låter komplicerat att avinstallera program. -De brukar bita sig fast ordentligt och inte så enkelt låta sig avspisas när de väl är installerade.



Marie: Mmm vi låter speciellt då



Thalina: Människor i hela världen lär uppträda likadant när de träffar små bebisar.



Ailas: Kan jag tänka mig.



Lena: Det skulle antagligen gå att göra så. Jag har ju en kollega som i ett sånt här sammanhang skrev att hon ville ha lite mer killar på jobbet med brilliantinohår och snygga stjärtar. Det kom ingen reaktion på det så man kan väl anta att dokumentet i fråga inte blev särskilt läst.

2010-05-28 @ 18:23:20
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback