Skidåkning torsdag...



Nu igen då....


Först testade vi skidåkning på golfbanan. Det funkade en bit men sedan hade spåren yrt igen, så vi vände. Vi fortsatte till elljusbanan och där var det fina spår, både skidspår för vanlig åkning och skate-tillplattat. Jag kavade runt en liten bana på någon kilometer och den var jättefin och platt.

Fast det blir ju mycket stannande för snytning och vant-justering och så under vägen. När proffs åker skidor så stannar dom aldrig för att snyta sig så vitt jag kan se, jag begriper inte hur dom gör. Nu har det varit mycket prat om skidåkning på TV men ingen har berättat om sånt här. Och kissa sen, fast jag vet inte om jag vill veta hur dom bär sig åt, med det eller nåt annat behov.


 
Sven i Svensbyn har gjort i ordning matplats åt rådjuren här i Svensbyn och rådjuren har gjort en väg dit, de går i varandras spår. Spåret löpte över mitt skidspår.


Kommentarer
Postat av: Kicki

Våra liv är allt bra lika...ser att ni också är ute och åker skidor...ja här är det gubben som gör det, jag endera går i annat spår eller sitter inne och myser i värmen...idag skall gubben köra upp väg till skogen här igen, vi skall få avverkat här på Höjda och för att timmerbilarna skall kunna åka över gärdena så måste vi köra spår...gubben säger att det under snön inte alls är så tjock käle som man skulle kunna tro. Men nu först melodikrysset med stora koppen kaffe. Förra helgen var gubben uppe på taket här på verandan, fick ner nästan allt, men då kom det ju mer under veckan....den är fruktansvärt tung nu snön, den är upptinad, fryser, tinar...det blir bara mer och mer packat...fy.

Ha en fin dag min vän...

Postat av: Inga M

Kicki: Takskottning är en folkrörelse numera. Och det uppfinns ständigt nya redskap ser jag, nöden är uppfinningarnas moder kanske man kan säga. Och snöskyfflar är hårdvaluta, finns inte att uppbringa i någon affär i Årjäng i alla fall.

2010-03-07 @ 08:10:35
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback