Park hotell Kristinehamn



var vi på under helgen eftersom vi hade andra ärenden i staden. Vi fick ett kanonfint rum. Helt nyrenoverat. Hotellet byggdes på 1930-talet av en ensamstående dam fick vi uppgift om och har drivits som hotell sedan dess. Det ligger jättefint i en stor park och mitt emot Centralstationen.


Jag var förstås på Panncentralen, konstmuseet. Det har ofta mycket bra utställningar. Nu var det en fin fotoutställning av Denise någonting. Den hade ett feministiskt tema. I det lilla rummet var en utställning av en prisbelönt konstelev. Utställningen bestod av  några bokblad som hängde i en ring och några pyttesmå textrader som var uppnålade på väggen. Mitt konstkunnande räcker inte till för att begripa det så jag lämnar det därhän.
Panncentralen är verkligen inrymd i gamla panncentralen vid f.d. Mariebergsklinikerna, ett jätteområde med tegelhus som förr var psyk-vårdhem för Värmland.


På kvällen var vi på en tillställning med dans. Spelade gjorde Janne och Kristina från Karlskoga, tror de hette så. Det var helt ok att dansa till. Janne var lik Janne Schaffer men det var nog inte han. Vi hade roligt i alla fall i trevligt sällskap.




Kommentarer
Postat av: Selma

Ännu en stad som jag bara susat igenom. Funderar ibland på att sätta upp alla svenska städer jag aldrig utforskat på en lista och verkligen turista ordentligt.

Postat av: Trolda

Det ser ju onekligen ut som Janne Schaffer... KUL med lite flärd o hotellvistelse =D



Trolda - tjingeling! =D

2010-03-22 @ 17:16:26
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Billiga Hotell i London

Tror jag varit inne och vänt i lobbyn på hotellet. Men det har verkligen en härlig charm :)

Postat av: Karin Petersson

Tycker om det du skrev! Skojigt att se lite prima saker och inte bara det generella sakerna som man kan se om varenda dag. ;)

2010-11-29 @ 13:04:02
URL: http://jade.se/reseguide/bangkok

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback