Jonas Gardell ...

... är ju en favorit. Jag missar inte hans shower och har läst de flesta av hans böcker, om inte alla. Nu såg jag första programmet i hans "söndagsskoleserie" på TV. Det var naturligtvis inte som förväntat. Jonas Gardell är sällan som man förväntar sig. Det blir inte serverat ett antal sanningar på fat utan en hisnande berg-och dalbana att åka med i, kast mellan allvar och glädje. Och programmakarna i övrigt kände in tonen i hans sätt att vara och det blev ett slags drama, helt udda. Dock kan man som vanligt konstatera att Gardell på scen är helt outstanding och 90 % av honom går inte fram genom en TV-ruta. Ok det blev bra TV, men Gardell på scen är magiskt. Så Ingrid- låt Dig inte avskräckas av detta. Lyssna på mig och mamma! Se hans show nästa gång!

Kommentarer
Postat av: anne

Jag såg honom live för första gången för drygt två år sedan, jag gillade honom före (blev kär i mellanmjölkens land) och efteråt var jag helt betagen. Mark kommer till Nyköping 22 april, Jonas 23 april, det blir litet svårt det att välja. eller låta bli att välja.

Postat av: Mia

Jag kan intyga att Jonas Gardell är underbar på scen. Han har en förmåga att trollbinda publiken! Mycket sevärd.

2010-03-03 @ 21:06:17
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Inga M

Anne: Klart Du ska se båda! Det finns inget val. Jag är rätt betagen av båda två.



Mia: Ja, han är ett live-fenomen men gör sig alltså inte lika bra i TV, utan publikkontakt.

2010-03-04 @ 07:24:33
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Vi hann inte se programmet....jag kanske låter bli och lyssnar på er "damer" och ser showen istället. kram

2010-03-04 @ 11:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback