Ytterligare ...

... stavas enligt min åsikt just som jag har gjort här ovan och inte "ytterliggare" som jag ser allt oftare. Just den här felstavningen dyker upp  inte bara på bloggar utan även på den elektroniska anslagstavlan på akutens mottagning på sjukhuset i Karlstad exempelvis och i tidningsartiklar här och där. Har man ändrat stavning på det här ordet utan min vetskap? För mig är någon som "ligger ytter" mer åt eventuellt fotbollsspelarhåll eller någon annan nykonstruktion av ord. Kanske hänger det ihop med VM som lär handla om fotboll just nu. 

Kommentarer
Postat av: Marie

Men...detta har jag akdrig tänkt på. Undrar och jag ens har skrivit ordet någon gång...jag känner mig tveksam till det när jag tänkter efter...måste skriva och känna efter hur jag skulle ha gjort spontant..,..

Postat av: Mia

Akutmottagning med en sådan skylt! Förfärligt... NÅGON måste ju finnas även inom landstinget som kan stava!

2010-06-12 @ 08:45:06
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Trolda

Ja, men du SER...! Det ÄR fotboll för hela slanten just nu...;-)



Visst är det väl trist när stavningen ändras sådär...jag håller med DIG angående stavningen, även om vi inte tänker likadant vad gäller fotboll! =D



Trolda - kramar =D

2010-06-12 @ 12:16:15
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har ingenting emot att betala Victorias bröllop när hon är en duktig tjej som gör mycket för sverige. Men däremot fattar jag inte varför skattepengarna ska gå till Madeleines dyra resor, märkeskläder, väskor och annat lyx. Hon bryter förlovningen, ställer in sina uppdrag, åker på dyr resa som jag är med och betalar när jag inte ens själv har råd att köpa nya kläder. Det tycker inte jag är okej.

2010-06-12 @ 15:04:35
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Lena

Nya varianter, från sportens värld, är också metrar och numera också sekundrar. Var får dom allt i från?

Inte alltid är det svengelska.



"Vart" i stället för "var" tycks glädjande nog vara på tillbakagång.

2010-06-12 @ 21:28:02
Postat av: Inga M

Marie: Mycket av stavningen sitter i själva skrivandet, visst är det så.



Mia: Ja, jag hade anledning att sitta och stirra på just den här felstavningen i någon timme vid ett tillfälle och reta upp mig.



Trolda: Ha ha... nej jag vet att Du gillar fotboll.



tv-minnen: Jag har svårt att kommentera det Du skriver eftersom jag i ärlighetens namn inte vet hur apanaget för de olika familjemedlemmarna ser ut.



Lena: Jag blir irriterad på felstavningar fast det kanske är gammaldags och petigt att tänka så. Men det handlar för mig också om att en text ska vara lättläst och entydig.

2010-06-13 @ 08:03:26
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback