Sista arbetsdagen ...

... för läsåret har vi gjort nu, jag och kollegan. Det var återigen nedpackning i flyttkartonger och bärande och möten dessemellan. Det gällde att packa in allt och få det ner till mitt nya rum i källaren medan årets "bärare" var anställda. De har verkligen fått ligga i, konka och streta. Nu är allt nedflyttat nästan i alla fall och så här ser det ut  i mitt lilla rum, verkligen i hela rummet! Förutom det här så är det tre travar med lådor utanför dörren!


Inte ens om jag använder varje kubikmeter så får jag in alltsammans. Kollegan som nu till fullo insett min last när det gäller att samla på döda ting, ler glatt  säger så snusförnumstigt;

- När jag har grejer som jag inte använt på ett år så slänger jag dem.

 För min del är det ett livslångt samlande, helt på uråldrig nivå. Känner mig som stenåldersfrun som samla kottar eller nötter inför vinterns kyla och snö. Fast här handlar det om hemgjorda läromedel,  och annat.  Jag måste helt enkelt skärpa mig.

Ett antal av våra elever har glömt kvar kläder och stövlar och skor och är välkomna att bli insläppta via fritis för att hämta.

Kommentarer
Postat av: Selma

Sån är min man. Jag blir galen på alla bra att ha saker och brist på utrymme. Vi är tre personer i ett hus på sju (7) rum och kök. Det är knökfullt...

Postat av: Ailas

Hm, du låter som ett svårt fall. Kom att tänka på en f d kollega jag var hemma hos en gång. Hon var nog snäppet värre! Hennes arbetsrum var så smockat med pärmar, papper och jag-vet-inte-allt från golv till tak att varje gång man satte in sin fot i det där rummet riskerade man livet.

Du får allt gallra lite, men först tar du lite sommarlov, tycker jag!

2010-06-18 @ 16:00:44
URL: http://ailas.svenskablogg.se/
Postat av: ingrid

Ja du Inga, hade du släppt mig fritt, hade säkert hälften gått till kasta högen, men det är tur vi är olika....och skulle jag behöva något någon gång, så vet jag ju vem jag ska fråga? Ha det gott Kram

2010-06-18 @ 20:32:51
Postat av: Inga M

Selma: Det var häftigt, så stort hus och så mycket saker det måste vara.



Ailas: Det blir så.



Ingrid: Ha ha... jag förstår det!

2010-06-20 @ 10:15:40
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback