David Larsson auktionsfirma...

... i Bengtsfors rekommenderar jag. Man kan nå dem på telefon 0709 - 93 80 99. Finns också på Auktion.se. De har en bra paketlösning för detta med att hantera dödsbon. Om det hade funnits en auktionsfirma i Årjäng hade jag givetvis tagit hjälp där, men det finns ingen just nu i vår kommun.

Jag och min bror plockade ut allt som vi ville ha från mammas lägenhet. Sedan kom David hit och gjorde en bedömning av vad hans auktionsfirma kunde få ut vid försäljning av det som var kvar och gav mig ett bud på det. Då ingår också att han tar hand om att allt; hämta det han ska sälja, köra bort skräp och framför allt, han sköter om flyttstädningen. Och om hyresvärden har klagomål på den städningen så kommer firman och justerar.  Helt perfekt för mig som inte vill eller orkar hålla på mer med det här. Vi har tagit med oss det vi värdesätter och övrigt får auktionsfirman  ta hand om, liksom jobbet med frakter och städning. Det har ju varit en vånda att välja ut det som ska behållas och det som ska avstås, men nu är jag nöjd. Sen kanske jag ångrar mig men den dagen den sorgen. Nu ska jag långsamt hitta vägen ut ur flyttkartonger, både på jobbet och hemma.

 


Kommentarer
Postat av: ingrid

Hoppas du orkar känna dig trygg med dina beslut och val!!!Kram

2010-06-18 @ 22:05:41
Postat av: TT

Jag är inte avundsjuk på din situation... jag har gjort det där några gånger. Man känner sej som en inkräktare som ska besluta i någon annans liv...

När mina föräldrar dog, sen min faster som inte hade några egna barn men en massa snikna släktingar på hennes mans sida som kom och roffade... och sist min syster.

Hoppas du i grunden mår lite bra i alla fall, kram!

Postat av: Selma

Det är ändå inte i saker minnet bor kvar, även om jag alltid tänker på min mamma när jag använder hushållsassistenten eftersom jag minns hur lycklig hon var när hon kommit på att hon hade råd att köpa sig en.

2010-06-19 @ 10:15:19
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Inga M

Ingrid: Än så länge är det ok.



TT: Ja, det är helt ok och jag är glad att jag fortfarande är vän med bror och svägerska.



Selma: Minns också den totala lyckan hos min mor när hon köpte assistenten på 50-talet. Den användes ju flera gånger i veckan till bak och saftning och syltning och annat.

2010-06-20 @ 10:14:42
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback