Nostalgikväll i Snarkil lördag


Till kvällens övningar kom P-O och A och D med den här pärlan. Det är en Chevrolette (stavningen?) tror jag. Vi pratade lite på hur före sin tid de här gamla amerikanarna var egentligen; hissar i fönster, automatväxel. Fast fönsterhissarna fick man se upp med för det fanns inget fingerstopp utan om man hade otur kunde de klämma av en finger. Den här ska på Cruising i Rättvik i augusti. Tidigare under dagen hade man varit i Borgvik, Grums på något evenemang.


Under ett liv får man hela tiden nya vänner, men igår lördag var det samling med de gamla vännerna. Skämten flög snabbt genom luften, associationsbanorna är väloljade och skrattsalvorna ekade ut över Snarkilstjärnet. Myggor och knott höll sig på avstånd tack o lov. Om det berodde på Rolands bärbara myggjagare med gas eller på att vi skrattade så flygfäna blåste bort vet jag inte, men tacksam är jag att de höll sig på avstånd. Det gick alltså att sitta ute hela kvällen. Det extra tillsatta lilla partytältet gjorde att vi fick gott om plats på altanen trots att vi var många.

Det var grillning  och kaffe med tillbehör, alltsammans mycket gott.

Vi som var med var jag och Roland, Å-B - R, I - R, P-O  -  A med ett barn, K-E  -  A- S med två barn, och så R som är grannen tvärs över på Vall. En rejäl skara alltså.

Det är verkligen roligt att träffas så här, vilket trevligt initiativ att samla alla på en gång! Tack för det Ni som slitit med mat och dukning och andra förberedelser. Det  här måste vi göra om på något sätt.

Idag söndag är en blank dag, oplanerad, vi får se vad det blir av den. Bra med såna dagar ibland. Det kommer att bli en stilla dag i bygden tror jag. Igår firade den yngre generationen här runt oss tre fyrtioårsdagar om jag är rätt upplyst; Mikaels, Lars-Åkes och någon mer, kanske Peters. GRATTIS till Er i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Marie

Här finns inte heller någonting planerat. Sola och bada är väl en hyfsat kvalificerad gissning. ;-)

Postat av: Ailas

Jag kan tänka mig att ni trivdes! Trevligt tillsammans och så detta sommarväder som även sent på kvällen var rent tropiskt.



Jag har lite svårt för hög värme, men lite får man väl få lida,... bara för att få just de där kvällarna! Tids nog blir det annat av.

2010-07-11 @ 10:32:40
URL: http://ailas.svenskablogg.se/
Postat av: anne

Ja, oplanerad och oplanerad, det är ju VM-final ju!!!



-GO HOLLAND!!!!!!

2010-07-11 @ 13:42:55
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback