Niklas Strömstedt i Svensbyn ...

... var vi på igår kväll, lördag. "30 år i kärlekens tjänst" är namnet på hans show som sågs av drygt 300 betalande i Svensbyn.  Inte illa för att vara i lilla Sillerud! Uppdaterat söndag kväll med fler bilder.

Det var verkligen ett bra framträdande!! Niklas är ju inte bara en god låtskrivare och sångare, han är en underhållare i vid  bemärkelse. Han skildrade mellan sångerna, episoder ur sitt långa artistliv tillsammans med olika kollegor, inte så sällan dråpliga situationer. Niklas berättelser präglas av humor och en självdistans som är befriande. Han vågar skoja med schablonbilder av sig själv som artist, men bjuder också på personliga inblickar i sitt liv, fast utan att lämna ut närstående. Niklas har ju språkbegåvade föräldrar och har fått en hel del med av den talangen, han kan berätta så att man vill lyssna och höra mera. Framför allt så verkar han ha roligt på scenen, men visar samtidigt ödmjukhet och respekt för sin publik. Han hade också hjälp av två medarbetare som jag inte kan namnet på; tjejen som var med är en ny begåvning, 27 år gammal, sjunger jättebra och spelar flera instrument, ser snygg ut. Hon heter Marika någonting.

Vi hade fantastiskt trevligt den här kvällen! Vädrets makter var nådiga och myggen höll sig på avstånd tack vare ett lätt vinddrag.

Sen måste ju lanthandlare Rickard och övriga medarrangörer; Idé och Hantverk bl.a. få en eloge för ett väl genomfört arrangemang. Platsen var välvald, bakom Gerds keramikverkstad, nere vid sjökanten med den nedåtgående solen bakom. Himla läckert var det! M tog några fina bilder som jag hoppas få senare.





Dagens Lassie för en del !!! Jättenöjda med att välkomnas av artisten själv vid entrén, så här glada blir folk då!!


Bild från Monica, Niklas S skriver autograf på tröjan som jag vann på lotteriet.


Så här vackert var det ut över Svensbysjön medan Niklas sjöng! Monicas bild


Kommentarer
Postat av: Marie

Åh, vad trelvligt och personligt det ser ut när han möter upp sin publik vid entrén. Det är verligen sommar när man kan sitta ute och lyssna på god musik på det sättet. Själv hade jag gärna gått på Lida Countryfestival igår kväll, men Medi var där med sina vänner och jag kände inte helt för att "festa" tillsammans med henne. Jag gör gärna trevligheter ihop med mina barn, men jag "festar" ogärna tillsammans med dem och deras vänner. Kanske blir det mer aktuellt att befinna sig på samma festplats när de blir lite äldre och inte är lika....ja vad ska man säga....ung-virrig-glada-busiga längre.:-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback