Kulturturen Långserud - Nysäter - Häljebol - Klässbol...

... med Ingrid startade förstås med förmiddagskaffe på Esters café, där öppnar klockan 11 så det blir lagom. Där finns gott hembakat och man sitter i idylliskt uppbyggda miljöer bakom huset i trädgården. På övervåningen säljs inredningssaker typ engelsk lantträdgård. Sen finns, inte att förglömma, ett helt hus bredvid med loppis också i rum efter rum! En bra start på en lagom rundtur som blev så här;

1. Esters café i Långserud efter E 18
2. Hem och antik i Värmlands Nysäter
3. Konstgården i Häljebol ( man fortsätter Arvikavägen från Nysäter)
4. Klässbols linneväveri (då är man nästan framme i Arvika) och då är det lagom att äta i Kvarnen i Klässbol, den ligger på utfarten från linneväveriet.

Ett alternativ är förstås att fortsätta till Arvika och äta på Olssons brygga och se konsthantverk i hamnmagasinen, men det avstod vi den här dagen. En del av oss skulle hem och köra hö också. Tack för en trevlig dag Ingrid, det var himla kul!


Här en bild från Esters café där vi startade


Kommentarer
Postat av: Selma

Där har jag faktiskt fikat en gång. Kul fik!

Postat av: Ailas

Tack för att du delar med dig av allt detta du upplevt på plats. Nu har ju även jag varit där och jag gillar vad jag ser...



Fin bild på din mamma vid rosorna! Tänk så bra att kameran fanns med den gången.



2010-07-29 @ 14:22:37
URL: http://ailas.svenskablogg.se/
Postat av: Inga M

Selma: Kul att Du också har varit där!



Ailas: DEt är roligt att följa med på andras resor. Jag gillar den delen av bloggen.

2010-07-29 @ 22:33:37
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback