Forts agenda

Det blev inget regn onsdag, men planeringen höll ungefär ändå. 

Nationalmuseum gick vi på, med utställningen Svenska interiörer, alltså tema hur svenska hem har skildrats i måleri genom tiderna och den var ok. Fast vi hade gärna sett Zorn samlat. Sen Moderna med för vår del rätt ointressanta utställningar.  Därefter besök på äldste sonens arbetsplats; Allershuset på Humlegårdsgatan med kaffe uppe på takterassen. Spännande vyer för den som vill luta sig över kanten och ta kort på taken. Det ville en del men inte jag :-)

Sen delade vi oss så att jag åkte till Liljevalchs för En annan sorts konst (fantastisk, vi måste se den allihop torsdag. Linder Eriksson från Årjäng är med!). De  övriga åkte till Vasamuseet; bra men trångt med massor av besökare från olika länder. Sen träffades vi alla på Blå porten. Powernap på hotellet blev det en stund sedan och så middag på Den Gyldene Freden med D och G och sönerna och  sonhustru. Vi har varit där förut och jag har skrivit om restaurangen
här








Jag åt samma torskrätt som då fast det var mer grönpeppar i den nu. Himla god är den i alla fall.

Det blev en trevlig kväll vilket är lite märkligt med tanke på att språkförbistringen borde ha saboterat alla pratförsök, två tyskar varav den ene pratar svenska och engelska, en japanska som pratar engelska, fyra svenskar varav alla pratar engelska och två pratar tyska. Alltså inget språk som alla gemensamt förstod. 

Äldste  sonens flickvän var i Paris på jobb förra veckan, landade precis idag från jobbresa till Rom och var inte med. Den japanska svärdottern berättade om mamman som var i hemmet i Seattle och om fadern som var på jobb-besök i ryska Kamtjatka med terrängbil ute i bushen just nu och som hade problem med mycket mygg där. Stockholmssonen o flickvän åker till USA för att hälsa på vänner om två veckor och stannar borta någon månad drygt. Den yngste sonen och fru åker till Japan i oktober. Stockholmssonen kommer att åka till Budapest nästa vecka för att fira svärföräldrarna in spe eftersom de fyller jämna år. De japanska svärföräldrarna till den yngste  tror jag kommer till Sverige i september. D och G ska resa omkring i Sverige lite osorterat ett tag till.

Himla flacking är det!! Det är bara vi som stannar hemma. På lördag ska vi se Niclas Strömstedt i Svensbyn. Då kommer J-O och M på besök, det ser vi fram emot. Hoppas det blir fint väder så vi kan ta en grilltur ut på sjön.  


Kommentarer
Postat av: anne

Det låter nästan som att det är litet tattarblod i er också! ;)

Postat av: Suss

Hur hann ni allt detta på en och samma dag och hur orkade ni? Jag blev matt bara av att läsa om allt, men roligt verkar det.

Esperanto, kan det vara något för er blandade släkt och umgänge? Finns det kvar tro?

2010-07-01 @ 11:05:02
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Ailas

De unga ska fara, det är helt i sin ordning. Tids nog har man inte samma längtan att flacka runt när mättnaden infinner sig.



Just nu vill jag bara ta det lugnt här hemma och njuta av livet precis i min egen takt.



Mina har nyss varit i Indien, befinner sig i Grekland och ett annat par åker snart till Madeira. Så mina kan också. Jag får vara kattvakt rätt ofta. ;)

2010-07-01 @ 13:30:18
URL: http://ailas.svenskablogg.se/
Postat av: Mia

Ja, det var en flackande familj. Det låter dock trevligt... :-)

2010-07-01 @ 22:47:56
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback