Nyårsaftonen...

... blev bra! Vi var 11 pers här ätandes enkel julmat. Fram mot 12-slaget åkte vi ner till sjön, med champagne, glögg och raketer. Då blev vi 13 stycken. Det var inte så kallt längre; - 15 så där och ett lätt snöfall faktiskt. Fullmånen lyste genom en dimslöja och gjorde hela sjön och landskapet trolskt!! Träden stod som en vit mjuk vägg runt oss. Det var nästan som på ljusan dag och överallt runt omkring smällde fyrverkerier.




På bilderna lyser fullmånen genom de snöbemängda träden, det ryker från eldarna och gnistorna flyger i luften.

Vi fick mess från dotter, ringde sedan till sönerna som var hos den äldste. Sonhustrun hamnade på försenat flyg till Japan och tillbringade 12-slaget i planet över Kazakstan. Men nyår är en familjehögtid i Japan så hon lär träffa släktingarna ändå när hon kommer fram.

Sen ringde vi till några andra goda vänner; Snarkilsfolket, Varbergare som fyllde år och vi hurrade, M och I och L i  Tyskland pratade vi med.

Gubben glädjer sig åt en stilla ensam dag i skogen på nyårsdagen. Det kom ju spårsnö under natten och temperaturen ligger så där rimligt runt -10 grader.   Jag hoppas hinna med att leka lite med mina julklappar. ;-) Rolands mamma och farbror kommer på aftvâl. Vi ska också till modren och skåla in det nya året i champagne. Sen nästa dag, den 2:a januari är det vargjakt för gubben och eftermiddag ska vi på utefest igen i Hol. Och den 3:e är det vargjakt på nytt ställe tror jag.


Kommentarer
Postat av: Marie

Ja, nu har vi tagit klivet in i ännu ett nytt decennium. Det blir spännande att se vad det har att erbjuda.

Postat av: anne

Det måste ha känts väldigt speciellt att befinna sig ute vid eldens och månens sken vid 12-slaget. Jag nöjde mig med att titta på rådjur och harpalt som tuggade äpplen under äppelträdet, i månens sken. Jag hade ingen önskan om att gå ut.



God fortsättning till dig! :)

2010-01-01 @ 17:00:20
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback