Nils på Liane




Ville bara visa bilderna som tagits av Stockholmssonen vid senaste besöket hemma. De är så fina och han har lagt ut dem på sin blogg också såg jag. Det är barnens farfars bror, sönerna brukar titta in där och prata bort en stund när de är här på besök. Nils  bor här på gården i en av lägenheterna i det gamla huset. I den andra lägenheten bor deras farmor. Respektive har gått bort för länge sedan. Nils är en bit över 90 år gammal men fortfarande pigg och alert, minns allt gammalt från bygden och är en mycket god berättare. När det inte är så mycket snö som nu och kallt så går han med stavar ett par kilometer varje dag.  Den översta bilden är från nu och den understa när han gjorde militärtjänst.

Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Vilka minnen och erfarenheter har inte denna stiliga man varit med om...Som god berättare har han säkert massor att ösa ur,passa på att spela in!Det är en riktig skatt att ha...det har jag gjort med min bortgångne morfar.

Så jättetrevligt att hitta hit!



Kramen från mig

Postat av: Suss

Hej, Du har fått en award från mig på dig blogg! KRAM

2010-01-20 @ 22:40:59
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: åsa

Håller med Ingmarie, spela in om det finns möjlighet för vilken skatt det kommer att vara i framtiden..

Ångrar så, att jag inte gjorde det med mina morföräldrar och även mina föräldrar.

Hoppas, att min blogg på något vis kommer att finnas kvar för mina barn och barnbarn..

Ha dé!

2010-01-21 @ 10:53:41
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Suss

Underbart att de gamla finns kvar än. Tänk vilken kulturhistorisk skatt de bär inombords. Ibland önskar jag att jag kunde prata med morfar och fråga honom om en del saker om gamla Hallsberg.

2010-01-21 @ 15:03:19
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Ingmarie: Det vore en idé.



Suss: En får tacke för omtanken.



Åsa: Eller också får jag spela in gubben för han kommer ihåg det som N berättar.



Suss: Ja, han kunde nog mycket om samhället.

2010-01-23 @ 12:39:06
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback