Gick en mil...

... gjorde jag igår, den 3:e januari, bara för att det var så himla skönt att äntligen komma ut och röra på sig.






Det var upp över Egenäs, helt fantastiskt med utsikten över sjön och den sista nedgående solen!



Efter den promenaden var det gott med julmatrester. Nja så gamla som jul var de inte. Vi hade ju gäster här nyårsaftonen och det var rester sedan dess. Roland påstår att det var vår första kväll ensamma hemma sedan före jul, alltså en dryg vecka sedan och han kan ha rätt. Jul och nyår är sociala helger här i Värmland.

Kommentarer
Postat av: Marie

Ja, jag måste också komma igång och röra på mig igen. Jag har inte varit ute och sprungit sista månaden. Det började med tidsbrist för att sedan ersättas av en förkylning, men nu MÅSTE jag ta mig i kragen och börja röra lite på mig. Kroppen börjar strejka direkt när jag inte håller igång.

Postat av: Mia

Den 27 dec var jag så trött på julmat att det blev något helt annat till gäster jag bjudit in till "litet julmat". Förvånade blev de, men inte speciellt missbelåtna.



Julmat är jättegott, i lagom mängd! Har ni haft lika vackert väder som vi, strålande solskensdagar?

2010-01-05 @ 04:28:12
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Inga M

Marie: På något sätt måste man ta sig själv ikragen och komma igång. Det har varit mycket annat nu ett tag, men jag längtade verkligen ut.



Mia: Julmaten är god men visst är omväxling också bra. Nästa bjudning tror jag att jag gör vildsvin.

2010-01-05 @ 07:44:15
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback