Skotrarna framme i Borgafjäll.

Efter 24 timmars körning i ett sträck,  över 40 mil, kanske från Åre, så var skoteräventyrarna idag framme i Borgafjäll. Jag vet inte var det ligger.

Jo, om man googlar på orten så kan man se att det är södra Lappland, där vägen tar slut och vildmarken tar vid, i
Borgafjäll bor 75 personer fast, men det är också en turistort med olika naturupplevelser, hotell och stugor, fiske, jakt, skidåkning osv.

Hotellet på orten är berömt och ritat av Erskine, bara att få studera arkitekturen måste göra den långa skoterturen värd mödan. Det finns dessutom bar, spa med behandlingar, god mat och komfort. Hmmm! Det blir väl åtminstone en dusch efter den långa turen.

Det kom bild till Roland per telefon från Hasse, ok att publicera bilden på bloggen. Det ser mäktigt och vackert ut.


Här på Liane har vi haft en stilla dag idag söndag, sovmorgon, städ + tvätt, lite snöröjning, långpromenad med hundarna, A och U i Hol här på eftermiddagskaffe, vi var en sväng hos modren, tänkte åka till benbruten släkting i Årjäng men han hade fullt med besök idag, vi sparar det. Får se hur väglaget är i morgon, vi ska ju få snöstorm eller nåt liknande, men yr.no spår uppehållsväder.

I morgon blir det spekulationer här om Battlefield och om dress code, kanske nåt om helgon också.





Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv. Löpas och löpas...Nu är det ju så att Skrutten är en kastrerad hanne, så kanske att det är något frimodigt kattfruntimmer som givit honom på moppo!?! Han är rätt korkad han.

2010-02-28 @ 23:32:48
Postat av: Inga M

Tja, på den tiden vi hade en kastrerad hankatt så sa alla de fick mest stryk, för de var illa sedda av både manliga och kvinnliga katter. Stackare! Ur alla aspekter! Nej nu är det bara likabehandlingsplanen som duger.

Postat av: Marie

Ja, bilen är verkligen mäktig...snygg skoter också!



Vädret vill jag helst inte tänka på om jag ska vara ärlig. Nu snöar det här igen...

2010-03-01 @ 08:28:47
URL: http://www.mariee.se
Postat av: Selma

Visst är det där det är skidbacke på taket?

2010-03-01 @ 18:14:11
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Suss

Den där fantastiska skoterfärden tycker jag är intressant och jag vet mycket väl var Borgafjäll ligger. Jag skulle frysa ihjäl om jag var med, men det är jag tack och lov inte. Dock tror jag det är en otrolig upplevelse.

2010-03-01 @ 22:42:26
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Marie: Jag framhärdar i att gilla snön och kylan, åtminstone en vecka till.



Selma: Ingen aning. Kanske en Erskine-skapelse?

2010-03-01 @ 22:54:34
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Mia

Läste i tidningen förra veckan att även i Småland har skotrar börjat användas den här gudabenådade vinter! Inte av mig dock...

2010-03-02 @ 06:00:32
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback