Städhjälp ...

... lejde vi till julstädningen. Er städhjälp är firman som startades och leds av Kerstin som jag tror inte fyllt 30 år än och som har ett tiotal anställda. Vi beundrar denna tjej för hennes framåtanda och beslutsamhet och anlitar gärna hennes företag, men det här är första gången i hemmet. Tidigare har det varit till uthyrningsstugorna.  

Julstädningshjälpen var vår julklapp till varandra. Vi har redan det mesta vi behöver av prylar och tyckte att vi ville prioritera vår tid istället. Så vi städade  igår men lämnade över en del till M och B som idag hjälpte till med att skura och göra rent spis och en del annat. Och det blev bättre och finare än om vi gjort det själva, en städfirma har ju liksom knep för att besegra det mesta.

Kommentarer
Postat av: Marie

Detta lät som ljuv musik i mina öron...kanske en idé till nästa år känner jag!

Postat av: Inga Magnusson

Marie: Ja, det drog ner stressnivån ordentligt att leja bort en del av städningen. Allt går ju liksom inte att lämna över till andra, så det slipper man inte undan ändå.

2010-12-23 @ 09:00:31
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad kostade det?

2010-12-23 @ 12:01:28
Postat av: Herta

Skulle jag också vilja ha men jag har ju ett liv som gör att jag vill ha mitt privatliv ganska skyddat, vill inte ha hem någon jag inte vet vem det är innan och det vet man ju inte alltid med städfirmor.

2010-12-23 @ 12:03:48
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Lena

En genialisk problemlösning! Och "Rut" fixade det som en dans. Här lämnar vi vardagen och drar iväg på lagom avstånd.

2010-12-23 @ 18:44:24
Postat av: anne

Underbart!!!



Jag har funderat på det som julklapp och/eller semsterklapp till mig själv i flera år men tenderar att aldrig komma till skott.



Då är inte ert hem i "saneringsstadiet" nu längre!?! :)

2010-12-23 @ 22:17:11
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Mia

T.o.m jag har funderat på om jag ska köpa städtjänst för storrengöring någon gång per år. Fritiden är guld värd och jag ägnar den gärna åt något annat än städning.

2010-12-24 @ 08:12:14
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Anonym: Jag vet inte riktigt kostnaden, skulle tippa på nåt på 300 kr / tim före avdrag och så tar ju RUT bort hälften.



Herta: Jag tror att man kan önska en speciell person om man vill. Om jag skulle ha städhjälp mer regelbundet så skulle jag vilja ha samma person. Det är lite övervinnelse att släppa in en främmande person i sitt hus och direkt leta lort. Man brukar ju annars jobba åt andra hållet, gömma dammråttor o annat för gäster.



Lena: Det är också en variant. jag har ju drömt om en jul på pensionat ;-)



Anne: Jag kan rekommendera att leja bort en del av julstädningen, allt kommer man inte ifrån ändå, jag menar allt plock och pynt och städ av sovrummen exempelvis. Det senare vill jag göra själv.



Mia: ha ha... jag trodde faktiskt innan att jag skulle få en avhyvling av just Dig för att jag lejde städning så det var ett lugnande besked att få. För det handlar lite om självövervinnelse att betala någon annan för att ta reda på lorten i det egna huset. Jag har strävat emot detta önskemål från gubben länge men föll till föga i år. Det blev vår interna julklapp och det känns helt ok. Blir nog så nästa år igen och kanske någon gång däremellan också. Fritiden är mycket värd och att slippa stressa så.



2010-12-24 @ 09:17:41
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback