GOD JUL!!


Kommentarer
Postat av: Kjell Andersson

Kan det måntro vara tomten från "Spriklere" som håller på att ladda upp, ser ovanligt beskedlig ut jämfört med när han skrämmer våra söta barnbarn när han kommer inklampande från den mörka skogen. Ibland har han även har passat på att slå andra tomtar i huvudet med sin stora påk. I grunden är han nog snäll i allafall.



Appropå julhandel kan jag berätta att mitt handlande har begränsat sig till några färska grisfötter på marknaden + ett 18-årigt kinesiskt vin som jag blev speciellt erbjuden av min golfpro. Undrar vad det egentligen kan vara, det har texten "Long Life & Powerful" och har ganska uppseendeväckande bilder. Jag har dock tagit det säkra före det osäkra och började denna speciella morgon med en av de nykokta grisfötterna och en liten Jubileums Akvavit. GOD JUL på er alla som läser detta. Nu är det dags för ett dopp i poolen. Kjell

2010-12-24 @ 05:28:19
Postat av: Selma

God Jul!

Postat av: Mia

God Jul till dig också!



Ett annorlunda julkort...

2010-12-24 @ 08:06:02
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: kicki

Mysigt julkort...skickar en julhälsning till er, ha en lugn och fin jul...kram

2010-12-24 @ 09:58:39
URL: http://blogg.vf.se/kicki
Postat av: Gubben

God Jul!

2010-12-24 @ 10:28:40
URL: http://gubbens.wordpress.com/
Postat av: anne

God jul till er också!



Extraklapp till Oskar och Jazz! :)

2010-12-24 @ 18:31:16
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: T p T

Sjukt Bisarrt! Upphängda Mördade djur på väggen!!!!!!! NI är värre än rovdjur!

GOD JUL ???? För VEM?

2010-12-24 @ 23:38:20
Postat av: Inga Magnusson

TpT: Jag brukar inte publicera den här typen av kommentarer, men jag gör ett undantag. För att förklara det enkelt:

Jag, de flesta människor i västvärlden, vår kristna religion och vår lagstiftning bygger på en grundläggande humanism enligt vilken människan har ett speciellt värde; det s.k. människovärdet som skiljer oss från djuren.



Människan har enligt denna etiska princip rätt att råda över jorden och har skyldighet att göra det på ett så klokt och hänsynsfullt sätt som möjligt. Vi har rätt att föda upp och slakta tamdjur för att få kött och exempelvis skinn. Vi har rätt att döda vilda djur för att få kött och för att reglera antalet av olika djurarter samt för att skydda vår livskvalitet och egendom. Men allt detta ska ske på ett sånt sätt att djur ínte lider i onödan.



Jag har inga problem med att vi dödar vilda djur och får ett högkvalitativt kött och samtidigt jakten som en trevlig hobby. Djuren har levt ett bra liv i frihet, ätit bra mat och de dör oftast en snabb död. Köttet är bra mat, helt ekologiskt och klimatsmart utan extra transporter och inte uppfött på konstlat foder.



Jag har inga problem med att vara stolt och nöjd över en väl genomförd jaktdag och att visa upp resultatet.

2010-12-25 @ 07:19:10
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Det är ju så att de som tror sig älska naturen mest förstår den minst.



Ett underbart fantastiskt julkort! God fortsättning!

2010-12-25 @ 11:58:24
Postat av: ingrid

Vilket fint kort, men jag saknade tomtemor <3

2010-12-25 @ 19:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback