Barnen åkte tillbaka ...

... till Stockholm, söndag vid 12-tiden. Yngste och fru ska börja jobba imorgon. Äldste ska vara ledig men rikta in sig på att fira födelsedag den 28:e, tydligen hela dagen, men han vet inte hur än, men något planeras. Ska bli spännande att se vad det kan bli. Han fyller 35 nu. Mina barn närmar sig sakta medelåldern och vi föräldrar har inte blivit en dag äldre känns det som. Tiden går så fort.

Jag har kollat deras resväder på yr.no. Det ska bli allt mer snö och blåst ju närmare Stockholm de kommer. Jag skickade med två termosar med varmt vatten, te, smörgåsar, bullar, saftsoppa att ha ifall de blir stående länge i någon bilkö. Väglaget är lurigt med varsel för en decimeter snö längre österut och det ´väntas rekordmycket trafik på vägarna nu när flyg och tåg är så opålitligt. Annandag  jul är den stora resdagen i Sverige och vid en olycka kan vägarna bli avstängda i avvaktan på bärgning. Så tjatiga modren fixade resematsäck. Så tillhöll jag dem att se till att ha bra med diesel i tanken hela vägen så de kunde hålla värmen i bilen vid ev. långa stopp.

Uppdaterat: De kom fram välbehållna! Tack o lov!

Nu kan jag inte göra mer, bara hålla tummarna att de kör sakta och kommer lyckligt fram.
Själv ska jag ta en långpromenad medan det är ljust och trampa ner julmaten. Gubben tog en hund och gick till skogen.

Sen ska vi till Hol på fest. Bra idé att börja den på eftermiddagen, för gubben vill hem i tid och sova för att jaga imorgon. 


Packat o klart! Färden mot Stockholm börjar.

Kommentarer
Postat av: Lena

Tyvärr är det väl så, att en del ovana och rädda bilister kör bil mot sin vilja och över sin förmåga.

Det ska nog gå bra med de dina, de är ju välutrustade tack vare dig.

2010-12-26 @ 12:42:33
Postat av: Herta

Det är läskigt när de är ute och kör. Men de har förmodligen klokhet i kroppen och kör lugnt och klokt. Massmedia informerar ju om allt idag. Tror itne det händer mer.

Postat av: anne

Precis så där ska en survivor-morsa agera!



Heja Inga!

2010-12-26 @ 14:10:46
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Suss

Jag skjutsade sonen till Arlanda vid 7 i morse och vände hemåt direkt. Inga problem alls efter vägarna, lite snörök från dem som hade mer bråttom än vi. I sista stund anmälde kärestan att han tänkte följa med, så han fick köra på hemvägen. Det går nog bra för dina barn också. God fortsättning förresten.

2010-12-26 @ 15:14:16
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: kicki

Ja tänk vilket snöande det är hela tiden....vår stora dotter hon åker till Norge till sitt jobb nu ikväll...hon jobbar på Gardemoen....nu får vi hoppas att alla vi har ute i trafiken kommer helskinnade fram. ha en go ledighet...jag drar till jobbet imorgon igen..i tre dgara, sen åker vi till våra vänner i Norge och firar nyår. Skickar en kram

2010-12-26 @ 17:32:59
URL: http://blogg.vf.se/kicki
Postat av: Marie

Hahaha...ibland undrar jag om vi inte är släkt....nära släkt. :-) Medi "hotar" ge sig av till Kramfors till nyår...billedes. Jag har redan börjat förmana om kläder, plädar, snöskyfflar osv... Hon vägrar dock lyssna på ett enda ord jag säger så jag lär snällt få lida mig igenom hela resan dit och hela resan hem. Mycket plågsamt för en hönsmamma som jag...så pass plåpgsamt att jag redan börjat oroa mig!

2010-12-26 @ 17:51:31
URL: http://www.mariee.se
Postat av: Inger Maryissa

Ja, det kan bli besvärligt för många på vägarna idag, och dessutom det nog är många som är ute och åker

men hoppas de inte får en alltför besvärlig resa hem

Fast det verkar vara ganska ok väder här i Stockholm än så länge

fast det kom en del snö förra natten

visserligen har jag inte varit ute..men...som jag kan se från mitt fönster nio trappor ut så..

ha en bra kväll och vecka som kommer

2010-12-26 @ 19:14:19
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Alla: Det gick bra till slut, alla kom fram välbehållna och det hade inte snöat särskilt mycket alls.

2010-12-27 @ 05:51:19
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback