Baconmysteriet löst!


Jag försökte steka dadlar med bacon omkring för ett tag sedan men lyckades inte. Det blev ett enda sammelsurium i stekpannan. Nu vet jag hur man gör. Å-B hade gjort äpple omlindat med bacon igår kväll. Man lindar alltså om och så steker man med skarven neråt i pannan först, då klibbar det liksom ihop till ett paket.  Himla god mat fick vi, fläskfilé med trattkantareller, broccoli, baconäpplen och pressad potatis, förrätt med lax var det och dessert med glass. Och trevligt hade vi med Å-B och R samt I och R i Snarkil.

Själv ska jag ta itu med kalkonen idag, med tips från Snarkilsfolket som gjort suverän kalkon på nyår i många år och av Lena B som kommenterat med ett recept som ser bra ut.

Förutom kalkonrapport från mig och kanske jaktrapport från gubben och P-G,  så kommer en fin änglabild senare idag och lite info om HUMANA s bluff med klädinsamling (container i bl.a. Svensbyn!) och så eventuellt en gott nytt årshälsning fram på kvällskröken.

Kommentarer
Postat av: Herta

Här skall det också bli kalkon ikväll., Gott NYTT År förresten!

Postat av: Mia

Åhhh... ser supergott ut!

2011-01-02 @ 11:20:48
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback