Heidruns café ...

... har vi besökt.


Det är ett trevligt ställe uppe i norra Värmland, norr om Torsby. Där finns konstutställning, konsthanverk till salu, böcker både gamla och nya (eget förlag Heidruns) och dessutom kaffe med bröd och en del annat ätbart. Trivsamt alltså. Man vill gå där länge och det gjorde vi.



Vi köpte en del böcker till barnbarn och så Gunnar Ehnes bok "Natta va full å stjärner". Ur den ringde vi och läste för A förstås. Vi var här en gång på gemensamt besök och då lästes det också poesi.  ;-))



Vi köpte också ett par cd skivor;
Det var Dan Andersson i lite mer upprockad version "Pilgrimsstig", väldigt trevliga att lyssna på i bilen och passade det nordvärmländska landskapet där han faktiskt bodde.

Den här skivan "Tvârs genom live" längst ner var en positiv överraskning. Jag har aldrig hört talas om Bengt Arne "Plutten" Ericsson från Åmotsfors förut. Och jag har aldrig sett honom uppträda. Tydligen har han varit sotare om jag förstår hans texter rätt, han skriver egna dikter och tonsätter dem och gör det bra. Annars kan det ju bli mer burleskt än bra när man skildrar vardag så här, men han gör det riktigt bra. Jag skulle verkligen vilja att han kom hit till Årjäng i något sammanhang, eller till Tjolitta kanske.



Kommentarer
Postat av: Selma

Vi åker runt för lite maken och jag. Man borde botanisera mer i det lokala kultur- och kafélivet.

Postat av: Inga M

Selma: Nu är ju Heidruns inte nästgårds precis, det är minst 20 mil bort. Men värt ett besök ändå.

2010-08-14 @ 23:25:47
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag hade tankar att dra till Värmland ett par dagar under semestern, men så blev det inte. Däremot har jag varit runt litet här och var med en omkrets av 5-10 mil. Inte så dumt, det heller! Det är väl det du gjort när du berättar om ditt Värmland?

2010-08-15 @ 09:34:07
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback