NIX!

Äntligen har jag tagit mig samman och skrivit till NIX-registret för att slippa reklamsamtal och försäljning. Det har varit på väg länge nu och märks tydligt när man är hemma dagtid som jag är nu på lovet. Idag ringde en tuggummituggande ung dam, uppenbarligen från en cafémiljö med offentlig musik och porslinsslammer i bakgrunden. Hon mumlade "Vent---- någonting" och frågade hur jag hade det med munhygienen samt aviserade att hon tänkte ställa några frågor om den.

Jag fick spel, frågade om hon inte var riktigt klok som ringde och ställde  privata frågor till mig per telefon och kontrade med att i så fall kanske det var ok om jag ställde några frågor till henne om hennes sexliv. Sen avbröt jag samtalet innan hon hann svara och knappade ilsket fram Nix på nätet.

Nu är det gjort i alla fall, för säkerhets skull ska jag åka till modren med en Nix-lapp också så slipper hon med.

Tel nr till NIX är 020 - 277000 och man måste ringa två gånger med minst två dagars mellanrum. Jag valde att skriva istället till Níx-telefon, Box 600, 833 24 Strömsund.

Kommentarer
Postat av: Mia

Du kommer snart att märka skillnad. Men du slipper förstås inte alla... de du redan är kund hos ringer även fortsättningsvis. Grattis till ett bra beslut i alla fall.

Postat av: Inga M

Mia: Tackar! Fast det står i infon att det kan dröja en tid innan det fungerar fullt ut, några månader faktiskt.

2010-04-08 @ 07:34:05
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Selma

Om inte annat är det väldigt skönt att kunna säga om de ringer i alla fall att man är "nixad" och undanber sig vidare kontakter. Värst var alla som ringde svärfar 85 med krångel och kostnader som följd. Det hjälper inte mycket om man får elen nåt öre billigare om man ändå ska betala en massa för att byta.

2010-04-08 @ 08:22:11
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Marie

Vi anmälde oss till NIX-registret för några år sedan och jag kan väl säga så mycket att det blev bättre med telefonsamtalen men tyvärr inte med alla. Däremot kan man vänligt men bestämt avsluta samtalen genom just en hänvisning till registret.

2010-04-08 @ 18:13:21
URL: http://www.mariee.se
Postat av: Trolda

Jag lägger helt sonika på luren när de "presenterat" sig...i början kändes det lite fegt och dumt, men nu känns det bara skönt och tillfredsställande. :) Är inte med i nix, men samtalen HAR definitivt minskat med detta tillvägagångssättet också. =D



Trolda - Yes! =D

2010-04-08 @ 19:23:07
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Suss

Jag har haft NIX i många år. Du ska veta att de inte får ringa dig om du inte varit i kontakt med företaget tidigare, men om du så bara haft minsta lilla proverbjudandena är det tillåtet. Skönt är det i alla fall att säga: "Du ska inte ringa mig, jag har NIX!" (Jag ordnade det till mor och far också, de tyckte det var jätteskönt, så det är bra att modren får också).

2010-04-08 @ 19:34:59
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Ja, det är bra detta med NIX- registret

Inte nog med att man får en massa reklam i brevlådan, men dessutom per telefon.

Som tur är har jag inte råkat ut för det så mycket då jag har hemligt nummer.

Men det verkar som några slinker igenom i alla fall, men när jag inte har svarat så har de tydligen tröttnat

2010-04-08 @ 23:22:58
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback