Askungar...

... blir vi nog allihopa idag och imorgon här i Årjäng att döma av norrmännens illustrativa grafik över vulkaneländet. Värsta askmolnet är över oss. Sverige öppnar sina flygplatser idag men i Norge stänger man strax igen.  Undrar vad som ligger bakom de här besluten om inställd flygtrafik, respektive åter igen öppnad flygtrafik. Det glappar i logiken någonstans, men det kanske man inte ska ta så allvarligt på. Vem har sagt att allting ska vara så logiskt nu då? Att flyga i askmoln kan väl få vara en del av livets mer spännande dimensioner, en extra kick om det går bra, inte så kul om det går dåligt.

Kommentarer
Postat av: Selma

Jag tror jag ska hålla mig på backen till dess detta är över. Kalla mig fegis men jag tror det får bli så i alla fall.

Postat av: Mia

Vill man vara litet krass kan man säga... den som lever får se...

2010-04-19 @ 20:38:13
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: maria

Här blir det heller inga flygturer på länge..

Jag tror mycket beror på hur askan far runt i luften men nu hörde jag att det var bra att det kom lava istället för aska...



Ha det bra !

2010-04-19 @ 22:01:07
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Inger Maryissa

Jo, hoppas att det inte är ekonomiska förluster som styr över risk-bedömningar när nu flygplatser öppnas igen.

Skönt att man slipper flyga nu.

Men de som måste det blir ju tvugna att lita på dem som bestämmer.

Får hoppas att detta vulkanen slutar med sitt utbrott snart,

och att inte den andra vulkanen där börjar också, vilket jag har hört kan bli ännu mera allvarligt.



2010-04-19 @ 22:58:07
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback