Trädgårdsrapport


´Sommaren har alltså varit skit-trist ur trädgårdssynpunkt! Blommor har dränkts, ruttnat, vägrat blomma osv. Men nu är det i alla fall lite bättre. Så här ser det ut för närvarande:

Här blommar rosenstav och någon mer, minns inte vad den heter, men den är helt ok och jag borde nog ha fler, den blommar när allt annat är över.


Klematisen hade jag tänkt mig i en vältrimmat blomstöd, men den hittade sin egen väg i tujan (häcktuja, occidentalis väl?) och pelargorna i blomlådorna under fönstren får godkänt. De har åtminstone inte ruttnat bort i regnandet, vi har stora takutsprång som skyddar.


Krukorna som står här och där borde ha haft fina penséer fortfarande, men de har alltså förmultnat på ort och ställe. Jag har slängt dem och försökt ersätta med någon förskrämd höstaster och några vit-grå¨bladväxter. Snart blir det bollkryss istället.


Kärleksörten kommer antagligen inte att hinna blomma innan frosten kommer. Den står lite för skuggigt. Förra året gick den under av något som tog bladen på sommaren och i år är det sent och regn. Men jag tar in av den nu och hoppas få se den blomma i vas i alla fall. Himla synd för jag har massor och de är vackra när de blommor, både med bladverk och lila blommor.

Kommentarer
Postat av: kicki

Vackra bilder du lagt ut...

Ja man måste verkligen trivas för att sitta i bilen 2 timmar varje dag..nu jobbar ju jag bara 60-70 % så för mej går det ju bra...idag blir det stora stan för mej, skall dit med mamma på schopping. Har ledig dag idag.

Ha det gott. kramen

Postat av: britten...

men oj så många fina blommor du fortfarande har....



Jag har kärleksört uppe på gården men den står också skuggigt och kommer nog inte heller att hinna blomma eller så har den regnat bort helt och hållet hörde av mamma att det har regnat i stort sett varje dag sista veckan...

2009-09-03 @ 16:42:02
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Inga M

Kicki: Låter trevligt med mammashopping! Lite avundsjuk är jag. Vore inte fel med en ledig dag i veckan.



Britten: Det verkar som om större delen av Sverige har fått med av regnet.

2009-09-03 @ 22:58:11
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback