Agenda

Nu åker vi till Bäcken och träffar Varbergsfolket. Minnesgoda läsare vet att vi ibland gör strandhugg nere på västkusten och hälsar på hos dem också. Nu är hela bunten, med barn och respektive och barnbarn här hos I-L o G i Bäcken. Rätt unikt tror jag att man umgås så i flera generationer och över så lång tid, ända sedan barnen var små. Föräldrarna kommer att fortsätta med husvagn uppöver Sverige en vecka.

I morgon siktar jag på att åka till IKEA och handla en del till slutet på vårt renoveringsprojekt, men det hänger på om Plantagebutiken är öppen också. Måste kolla det.

Och gubben kom verkligen hem med en ICA-kasse full med svamp. Allt är rensat och förvällt och ska frysas. Men hur torkar man trattkantareller? Någon som vet. Jag vill torka dem och smula i sås så där fintligt som jag vet att en god vän, T i Deje, gör? Han var i o för sig här förut i dag och köpte jaktkort men jag glömde fråga.

Kommentarer
Postat av: lena Bennet

Hejsan!

Jag brukar bara lägga dem utspridda på en tidning. De stora klyver jag på hälften. En vecka ungefär, sen är de torra nog att lägga på burk. Mums! /Lena

2009-09-06 @ 18:03:16
Postat av: Inga M

Vi ringde till T och han sa ungefär likadant. Men att det tog en vecka och att klyva de största sa han inte. TAck för tips, jag ska ta svampen i kväll efter att vi har visat japanfilmen för varbergarna.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback