Vinterdekorationer


Vinterdekorationer vid postlådorna


Vid senaste skogspromenaden samlade  jag in det min mamma kallar dockmossa eller toppmossa för att ha till vinterdekorationerna i trädgården. Hade naturligtvis inte planerat detta men den stora snusnäsduken runt halsen fungerade bra som nödlösning.






De där vita spretiga små buskarna har jag haft under sommaren också. De har växt till sig och kanske fungerar under vintern, vad vet jag? De får vara kvar i alla fall. Sen ska det till lite granris här och där i dem, men det kommer.









Om man ska vara estet så ska man naturligtvis inte sprida ut dem så här som jag gör. Men jag vill se dem överallt: Nere vid vägen, när jag svänger upp på parkeringen, vid trappan upp till huset, på altanen osv. Så jag pytsar ut dem. Sen väljer jag att köpa lite nu och då så det inte märks vad det kostar egentligen. Detta är min last nu när jag inte har så många andra dyrbara såna; ingen häst,  inga vilda klädinköp, inget röka och kröka, inget spel och inga långa semesterresor. 

Kommentarer
Postat av: Marie

Mycket fina. Jag är lite småavis på din fina brevlådsinramning, jag ska försöka få mannen att snickra ihop ngt sådant åt mig också i sommar. Jag ska dessutom fotografera mina egna blomsterarrangeman...vi har nästan planterat likadant i våra krukor ;-)))

Postat av: ingrid

Tjusigt blev det!!!

2009-10-29 @ 20:40:36
Postat av: Inga M

Marie: Jag var inne hos Dig o kollade!



Ingrid: Tackar vänligast!

2009-10-29 @ 22:38:59
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Mia

Länge sedan jag var på bloggrunda, märker jag... ;-) Vilka vackra bilder! Vilka vackra växtdekorationer du gjort inför vintern och vad fint ni har det över era postlådor!

2009-10-31 @ 08:46:55
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Inga M

Mia: Tackar ! Jag såg på en blogg att man kan lägga i såna här Halloweenfrukter också, det var fint.

2009-10-31 @ 10:11:43
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback