TV-fredag igen då med Idol

Det blev god mat igår kväll fredag!



Vi tog den där lilla enda älgfilérompan som var med i vår älgköttslott och som vi inte kunde laga till förra helgen eftersom vi rände i stugorna då vartenda kväll. Till den blev det hemgjord klyftpotatis med mycket vitlök och timjan, kantarellstuvning, svartvinbärsgelé, haricot vert (stavning?), lök, små plommontomater, gurka och ett Tempranillovin. Man måste liksom dricka rödvin till älgfilé men vi dricker väldigt lite eftersom vi båda har lätt att få huvudvärk av rödvin. Tempranillo var ok men annars passar något kraftigare viner bättre.




Erik var en positiv överraskning! Han var himla bra, bäst faktiskt och tänk honom minns jag inte ens från förra veckan. Det var nog som han själv sa att rock var hans grej.


Kalle gjorde enkel rock väldigt bra, det lät bara så självklart. Han var nog min nummer två.


Eddie var rätt person som fick stanna kvar. Han sjunger bra, har bra närvaro och det var ok.

Men jag var besviken på förra veckans favoriter Reza och Rabih (?).

Reza valde en låt som kräver en metallisk staccatoröst med snärt i, den passade inte alls hennes varma, mjuka vackra stämma. Det blev för vackert och mesigt, stämde inte.

Och Rabih (heter han så?) råkade ut för ungefär samma sak. Hans låt stämde inte. Han låter mer som en musikalartist. Tur att de båda fick vara kvar till nästa omgång i alla fall. Det blir säkert bättre då.

Kommentarer
Postat av: Lotten

Kul att du fortsätter följa detta;-) Jag kan nog i högre grad hålla med den här veckan. Fast jag fortsätter att gilla Mariette och Tove s. Mest Mariette den här veckan. Men killarna ovan gjorde helt klart bra framträdanden.



Ser att du söker mobiltelefon. Trots teknikintresse och jämställdhetsivrande är det en sådan sak som jag gärna överlåter till maken att läsa in sig på, och sen kan jag tanka honom på information... Så absolut inga råd. Men läser gärna vad du kommer fram till!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback