Jazz slipper bandaget nu.


Ikväll onsdag tog Roland bort bandaget på Jazz. Nu har hans fot varit paketerad i flera veckor.


Det kändes konstigt för honom nu när det äntligen var borta och han vågade först inte stödja på foten, men det gick strax över. Sen ville han slicka av det noga, antagligen luktade det helt fel. Det ser det fint ut i alla fall. Allt är läkt och just nu är ingen tå längre än de andra. Roland struntar i att ha något tunt bandage på. Det fyller ingen funktion. Jazz slipper därmed fåntratten / dumstruten. Den har varit en värre pina än fotbandaget. Han har vägrat att lägga sig med den och inte gärna velat dricka med den heller, så vi har inte kunna lämna honom länge utan tillsyn och ompyssling på dagarna. På kvällar och nätter var han ju inne och då slapp han tratten.  Nu är det långsam träning som gäller så han kommer i form igen och kan jaga hare.

Kommentarer
Postat av: Marie

Åh, vad skönt för honom att äntligen slippa både bandage och tratt. Jag har alltid lidit med mina hundar när de har behövt haft något sådant. Jag tror dock att de förstår att man sätter på dem konstiga saker för att man vill dem väl...

Postat av: Inger Maryissa

Kan tänka mig att er fina vovve tycker det är skönt att slippa bandaget.

Men säkert det kändes konstigt efteråt att stödja på foten.

Precis som hos oss människor om vi haft gips i flera veckor.

Skönt att det har läkt bra och att det ser fint ut.

Och kan tänka mig det känns skönt för vovven att slippa tratten.

Kan nog tänka mig att den var jobbigast att ha.



Ha det så gott.

Kramar

2009-10-15 @ 16:12:07
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: ingrid

Gott för honom att bli av med bandaget.....skönt för er med!!

2009-10-15 @ 20:39:23
Postat av: Lena

En synbar lycka att äntligen få pilla med sina tår igen!

2009-10-16 @ 17:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback