Idol igår fredag

Ha ha ... nu ska jag skriva om Idol. Vi såg på programmet i går,  hemmakväll alldeles ensamma bara jag och gubben med älghamburgare och pannacotta (som jag kunde äta!) + björnbärssås. Fast vi såg inte hela Idol utan växlade lite till Skavlan ibland. Vi börjar bli riktigt moderna nu med att ha koll på flera program samtidigt.

(Bilden från Blogg.se framsida)
Hon som är i mitten längst fram, henne skulle jag nog  unna att vinna. Hon kanske heter Reza eller nåt liknande. Hon är verkligen helt gjuten på scenen, ser ut att vara född till detta med att framträda inför publik, fast hon verkar lite blyg annars. Det är märkligt med en del människor, de blommar upp på en scen och deras framträdanden verkar helt äkta, som om det aldrig tränats in utan bara finns där. Kolla hur hon går genom skärmen och ler rakt in i ögonen på oss på bilden ovan! Ingen hinna av distans där inte, det är direktkontakt, hon äger scenen! Hon har dessutom en röst som hon verkar kunna göra nästan vad som helst med, den är stark och tonsäker och funkar i olika låtar.

Sen finns det en kille längst upp här som heter något jag inte minns, något på R tror jag. Han har en röst som är väldigt vacker och speciell. Den liknar ingen annans och måste vara en total naturbegåvning, något han bara är född med. Alltså borde jag kanske hålla tummarna för honom, men det gör jag inte, för jag tycker inte att han är så där supertrevlig i dialogerna mellan varven. Han ger inte ett så positivt intryck som Reza.

Han som står längst till vänster gjorde också ett mycket bra framträdande igår kväll, men hans namn har jag ingen koll på alls.

Min egen rangordning av Idolerna blir nog i de ordning jag nämnt dem här.

Förresten, är det så att alla de jag gillar bäst har utländsk bakgrund? Har jag inte tänkt på förut.  Jag kan ju inte ens namnen och det kanske inte bara beror på att jag är gravt medelålders och börjar bli senil, utan också på att namnen är ovanliga.

En tjej åkte ut på grund av fel låtval och det var  lite synd om henne, men det här är som hundutställning; det är hunden för dagen som bedöms, inte hur han såg ut igår eller kommer att se ut imorgon.

Senare idag ska jag skriva om landsbygdskontore och om slutet på älgjakten.

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag har inte sett Idol någon gång, det jag läst har inte attraherat mig och så tror jag att det går på TV4... Jag har svårt för reklamavbrotten och kollar väldigt sällan på TV4 av den bl.a den anledningen. Men som du kanske redan vet, jag är ingen hängiven TV-tittare även om jag sett betydligt mer på TV i den här lägenheten än jag har gjort tidigare. Vad det beror på har jag ingen aning om...

Postat av: Marie

Hej Inga,



Jag är lite stessad just nu och går därför rakt på sak ;-). Du visade blider från renoveringen av din tvättstuga för ett tag sedan och då såg jag att du hade en liten ställning under din tvättmaskin som både innebar att den kom upp en bit samt att det var lätt att städe under den. Nu undrar jag vart du hittade denna ställning. Jag vill nämligen ha en likadan nu när vi håller på och fixar lite i vår egen tvättstuga.



// Marie

2009-10-17 @ 10:37:33
URL: http://www.mariee.se
Postat av: Lotten

Lite otippat med ett idolinlägg här;-)



Vi följer förstås Idol som familjemys varje lördag:-D. Reza genomgår verkligen en transformation när hon kliver upp på scenen! Likaså Tove (längst fram i prickig klänning). Mina favoriter är de två och Mariette (med rastaflätorna). Starka tjejer alla tre och urbra röster.

Rahib och Eddie som du nämner tycker jag inte håller, även om de var bra igår.



Tyvärr tror jag många tjejer kommer att åka i förtid eftersom duellerandet gynnar killarna som tonårstjejerna röstar på.

2009-10-17 @ 10:40:15
URL: http://blottenblogg.blogsome.com
Postat av: Inga M

Marie: Såna här ställningar säljs överallt där tvättmaskiner säljs. Jag ville först att gubben skulle bygga en ställning så maskinen kom upp i lagom höjd men han tyckte att vi kunde fråga i affär först. Och de har fast de gör ingen reklam för dem, de finns ofta bara under alla utställda mskiner i butik. Kul att Du också har fått tid till renoveringsprojekt. På onsdag antar jag att Du avslutar Dina studier.



Mia: Nej vi är inga hängivna tevetittare heller. Det blir bara någon gång ibland så där. Men just igår kväll hade vi planerat för en hemmakväll för oss själva och då blev det så.



Lotten: Ja, jag tänkte chocka lite med ett blogginlägg om Idol. Det är ju inte så ofta temat är idoler :-)



Det har jag inte tänkt på förut, men Du har självklart rätt i det att många tjejer röstar på killar och säkert är tjejerna i majoritet bland de röstande. Synd! Kanske skulle rösterna kvoteras? :-))

2009-10-17 @ 12:14:40
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Åsa

fniss du det där med och sappa är okej om man själv får göra det men att sitta och låta någon annan ha kontroll över fjärrkontrollen är bara döden. Jag följer ett program och kan ändå ha problem med att hänga med. ha det gott!

2009-10-17 @ 15:14:56
URL: http://galanthus.blogg.se/
Postat av: Herta

ja med lite kanaler och att man vet hur fjärren funkar så kan man hållakoll på mycket.

2009-10-17 @ 21:27:19
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Trolda

Vad "moderna" ni är med ert zappande...;-) Jag tycker idolerna är fantastiskt duktiga allesammans! Följer det absolut inte slavisk på något vis men roas och underhålls emellanåt utav det.



Trolda - hejar på TOVE o ERIK! =D

2009-10-19 @ 18:42:18
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag tycker Rabih är absolut bäst :D

2009-10-31 @ 20:23:10
URL: http://littlemisssunshiiiine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback