Dagisgård i Stockholm!


Vi som bor på landet och är vana vid att dagisgårdar består av en rejält tilltagen yta med gräs, sand, träd, buskar och kullar och sånt, blir lite tagna av att se hur en dagisgård i centrala Stockholm ser ut! Den här fotade jag vid senaste besöket.

Den här var en liten muromgärdad rastgård med sand och betong, några få kvadratmeter bara. Men det kanske är så här det brukar se ut? Och längst där borta har man verkligen försökt hålla liv i ett litet träd. Blir det inte stekhett här på sommaren tro? Men då kanske man går till någon park i närheten med barnen.


Kommentarer
Postat av: Marie

Jag tror att det är ganska vanligt att man utnyttjar parkerna för barnen i Stockholms förskolor. När jag var i Hagaparken för ett par veckor sedan var parken full med dagisbarn. Vår lärare pekade på dem och sa att de var parkens urinnevånare och att man alltid kunde finna dem där, året om ;-))

Postat av: Inga M

Marie: Jag hoppas verkligen det för det här ser bara för litet, sterilt och enformigt ut, även för små barn.

2009-10-04 @ 10:38:29
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Jag hoppas som du, att de söker upp något annat ställe för att få lite natur. Samtidigt sänder jag en tacksamhetens tanke till mina barns dagis. Trots att det var mitt i Umeå hade vi tillgång till både rejäla gräsmattor och "Lilldagisskogen" alldeles bredvid staketet.

Numera heter det dessutom förskola bevars. Akta dig för att säga ordet "DAGIS" till dagens pedagoger. Jag tror inte ens de heter förskollärare längre!

2009-10-04 @ 18:09:18
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Suss: Ha ha... jag vet att dagis heter förskola och 6-årsverksamhet heter förskoleklass och jag säger alltid rätt till vardags, Men dagis är nog fortfarande det uttryck som gemene man känner till så därför använder jag det på bloggen. Fattar inte riktigt varför man måste hålla på och byta namn på de här verksamheterna.

2009-10-04 @ 18:19:39
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Herta

Man får väl hoppas att de använder da parker som finns i närheten.

2009-10-05 @ 09:47:30
URL: http://hertabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback