Tisdag ...

... är det idag och närmaste kollegan kommer inte idag heller eftersom hon är sjuk. Men idag får jag vikarie, GM, och det är bra för jag har en lång dag framför mig med föräldrasamtal till fram mot kvällen.

Föräldrasamtal kom till i början på 70-talet och var länge "kvartssamtal" alltså varje samtal varade en kvart.  Låter lite brådstörtat så här i efterhand. I början var inte barnen med heller. Numera varar samtalen mellan 30 och 60 minuter, det är lite svårt att bestämma exakt i förväg och barnen är med  förstås. De här samtalen är bra utvärdering och planering, oerhört viktiga  för att det ska bli bra skola för varje barn och för klassen som helhet.  Vi måste dra åt samma håll.

Kommentarer
Postat av: Thalina

Minns när min son var liten , då var det kvartssamtal och inga barn närvarande.Men allt förändras och ibland hänger jag inte med.kram Thalina

Postat av: Inga M

Thalina: Just när det gäller de här föräldrasamtalen så har utvecklingen varit positiv, helt åt rätt håll.

2009-11-10 @ 23:23:35
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: TT

Det är tur att utveckligen går framåt, det var oerhört bra att ha dessa utvecklingssamtal när kottarna gick i högstadiet!

2009-11-11 @ 11:47:12
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Inga M

TT: Jag tror att både föräldrar och barn och lärare skulle ha svårt att tänka sig skolan utan de här samtalen numera.

2009-11-11 @ 19:13:21
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback